Bistari bistari - Reisverslag uit Nāmche Bāzār, Nepal van L & M - WaarBenJij.nu Bistari bistari - Reisverslag uit Nāmche Bāzār, Nepal van L & M - WaarBenJij.nu

Bistari bistari

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg L & M

03 November 2009 | Nepal, Nāmche Bāzār

Namaste lieve vriendjes en familie,

We zijn aangekomen in Namche Bazar.
Dit is een soort van kleine Thamel op een hoogte van 3440 meter.
We zijn met de vlieger van KTM naar Lukla gevlogen. Een hele ervaring moet ik zeggen. We zaten in een piepklein vliegtuigje met aan beide zijden maar 1 stoel. De jongens zaten helemaal voorin en hielden alles in het oog. We konden ook mooie foto's maken van alle bergen rondom ons.
De vlucht was heel spectaculair. Na een minuut of 45 vliegen begonnen we aan de landing. Jemig dat was pas spectaculair. De vogelrok in de Efteling is er niets bij. Voor de leken onder ons ; dit is een rollercoaster in het donker.
DE landingsbaan was niet langer dan 500 meter.
Daarna naar de "band" om onze koffers op te halen.
We hebben wat gegeten en gedronken aan de "luchthaven" en zijn vertrokken naar Phakding. Van 2610 meter naar 2815 meter. Daar hebben we in een mooie lodge overnacht> Yam onze gids zoekt echt de goede lodges uit meet goed eten want dat is belangrijk in de bergen.
De volgende ochtend een hele moeilijke klim van Phakding naar Namche Bazar. Van 2810 naar 3440 meter. Jemig dat was wat hoor. Maar bistari bistari = langzaam langzaam.
Zo ging dat heel goed en om 14.15 waren we al in Namche. We waren om een uur of 8 vertrokken met een 1.5 uur etenspauze dus vonden we dat we goed hadden doorgestapt.
Weer hadden we een fantastische lodge. Buitenm de gids zijn ook onze dragers erg aangenaam. Vooral de jongste die we nog kennen van onze vorige trekking; Ajay. Zijn broer , Bijay kon niet mee want die had examens.
We zijn nu nog 1 dag in Namche om te acclimatiseren. We hebben vanmorgen het museum gezien. Straks gaan we nog een klein bergje doen naar een stupa. een boedistisch klooster.
Morgen vertrekken we voor een dag of 6 naar Gokyo en als we het halen naar de Gokyo peak op 5400 meter.
De bergen zijn fantastisch, je ziet ze van zo dicht bij en als de zon er op schijnt is het helemaal wauw!!!!!

Dus tot over een dag of 6 en tot dan doen we het

Bistari Bistari

dikke kussen aan iedereen en doen jullie ook maar bistari.

O mani pad me hum

• 03 November 2009 - 11:44

Monique:

Geniet ervan! en goede reis op het dak van de wereld.

• 03 November 2009 - 13:39

Agi:

Take good care of yourselves during the long hike. I'm sure it's going to be an experience of a lifetime! Good luck, love: Agi

• 03 November 2009 - 15:54

Nadia Vh:

bistari wil zeggen niet te snel jumjum
    Neem toch maar wa extra zuurstof mee. Hopelijk halen jullie allemaal de top en komen jullie veilig terug n KTM
    tot schrijfs

• 04 November 2009 - 07:18

Ilse Colson:

Hoi allemaal,
    ja ja maak ons maar jaloers met jullie trekking...
    Even om te laten weten dat we een zakje hebben achter gelaten voor annelies en rudi voor schangrilla home.

Geniet nog van jullie trekking wij vliegen naar huis binnen enkele uurtjes.

Over de poon hill trekking had ik je via je gewone mail reeds gebrieft.

Nameste dandebath voor alles xxx
    Ilse

• 04 November 2009 - 12:12

Suzy Hellemans:

Hallo,

Ik ben weer helemaal terug, genezen van de mexicaanse griep.
    Ik zie dat jullie al flink begonnen zijn aan jullie trip !
    Have Fun !!
    Grtjs Suzy