reisdagen 1 en 2 - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van L & M - WaarBenJij.nu reisdagen 1 en 2 - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van L & M - WaarBenJij.nu

reisdagen 1 en 2

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg L & M

03 November 2013 | Indonesië, Kalibukbuk

Hallo iedereen, Dag 1 en 2 (de zogenaamde reisdagen) neem ik voor mijn rekening ( Miranda). Wij zijn op donderdag middag door Walter opgehaald.  Het was een erg vlotte rit naar Amsterdam. Daar hebben we wat rondgehangen en gegeten totdat het tijd was om onze bagage af te geven. We vonden het erg vreemd dat we ons niet, moesten laten checken door de douane. We konden na paspoortcontrole zo doorlopen. Maar eenmaal aan de gate stond een rxmachine , 1 waar de bagage doorging en 1 waar, wij in gescand werden. Dat ging wel erg vlot hoor.Ik zag er wat tegen op om zolang te vliegen aan 1 stuk.Maar na een lekker aperitiefje en een maaltijd nestelde ik me weg in de comfortseats met geweldig veel beenruimte.  Het is natuurlijk geen bus van de Lauwers he waar je bijna kunt platliggen.Na nog een slaapmutsje en een film zijn we in slaap gevallen. We hadden het gevoel niet geslapen te hebben maar plots was het dan toch 6 uur en hoorden we ontbijtgeluiden.Na het ontbijt ging ons vliegtuig landen in Singapore. Van daaruit was het nog 2 uur vliegen. We moesten allemaal het vliegtuig uit en wachten totdat er getankt was, mensen laten uitstappen en anderen meenemen.Voor we het wisten kregen we weer aperitief en eten. Fantastisch toch he.Eigenlijk is die tijd voorbij "gevlogen". We hadden de visumaanvragen al in het vliegtuig ingevuld en stonden als haasjes te wachten tot we naar de douane konden. We wisten dat nog van Nepal hoe lang dat kan duren. Wonderwel ging het zeer vlot. De douane was, zo als overal ter wereld, erg vriendelijk.  Maar we gingen zo vlot, overal door daar we lang moesten wachten op de koffers. Al met al hadden we maar 20 minuten vertraging. Zo de koffers en nu op zoek naar onze ophaaldienst. We komen de bagagehal buiten en daar stonden misschien wel 150 taxichauffeurs met briefjes in de handen. We zijn gewoon van voor af begonnen. Het was hilarisch om dat te zien. We moesten toch wel even zoeken maar plots zag, ik een klein ventje zwaaien (alle Balinezen zijn klein hè)  ja hoor daar stond onze chauffeur (yus vanaf nu Beetle Juice). We konden de koffers snel inladen en begonnen aan de uittocht uit Egypte. Het leek op Kathmandu met dezelfde geuren, hetzelfde lawaai en dezelfde geweldige chauffeurs, alleen dat iedereen hier links rijdt.De trip duurde 2, 5 uur. Kuta uit, langs Denpasar en richting rust. Een lange en hoge bergpas over. Man man al die slaloms over die pas en dan links rijden en maar inhalen in het donker. Tegen de tijd dat we de berg over waren was ik misselijk en toen we gingen dalen toch ook wel wat bang. Maar we zijn er heelhuids geraakt en ons onthaal in Rumah Kita was hartverwarmend. Eti onze gastvrouw en de vrouw van Puti stond ons op te wachten en bracht ons naar ons huisje. De rest van het verhaal in een volgend verhaal door Lieven.Ps, Rudi, de planten, vogels, vlinders, gekko's, vleermuizen en hanen, kikkers en eekhoorns in onze tuin zijn geweldig. We hoeven er ons huisje niet voor uit. Het passeert hier gewoon voor onze neus terwijl we in ons zwembad afkoelen. Warme groetjes, Miranda

• 03 November 2013 - 09:17

Loes:

Hoi Miranda, dat was een lange reis, maar goed gegaan, alleen het laatste stukje dat je misselijk was .
    Maar wat een mooie omgeving volgens je beschrijven.
    Groetjes aan lieven xx

• 03 November 2013 - 10:25

Danielle:

Hoi
    Goed aangekomen dus. Das dan het begin van een prachtige reis. Daar ben ik zeker van. Ben al benieuwd naar het volgende verslag. Geniet en tot schrijfs xxx

• 04 November 2013 - 14:06

Eddy:

Ik was helemaal vergeten dat ze links rijden in Indonesië, maar dat maakt zo'n taxirit extra spannend. En die gekko's die je ziet passeren, wacht tot ze je 's nachts wakker houden ! :-)

• 05 November 2013 - 12:47

Linda Wouters:

Dat was dus een vlot begin, ik ga nu eerst de rest lezen want ik heb nu pas mijn mail open gedaan
    Grtjes en dikke knuffel aan allebei