Rumah Kita - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van L & M - WaarBenJij.nu Rumah Kita - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van L & M - WaarBenJij.nu

Rumah Kita

Door: Lieven

Blijf op de hoogte en volg L & M

03 November 2013 | Indonesië, Kalibukbuk

Rumah kita. Tja, wat moet ik er van schrijven... beetje raar, nee, uniek! Ik begin bij t begin! Rumah Kita ligt in een toeristisch straatje dat naar 't strand loopt. Het is een domeintje met een tropische tuin en een zwembad waarop 3 huizen staan. Een van die huizen huren wij voor twee weken. Ons huisje kan niet op slot, want het heeft geen slot. Een slot heeft een deur nodig. En we hebben geen deur... zou ook een beetje belachelijk zijn want we hebben ook geen muren, laat staan ramen. Het is een soort van paalwoning, met bovenaan, onder het dak een slaapkamer, die kan je aan de trap wel afsluiten vanwege de airco. (Gelukkig want ' t is hier constant zo'n 28 graden, ook s'nachts) Onder de slaapkamer bevind zich tussen de palen de woonkamer salon en keuken. Geen muren of ramen dus, los buiten!!! Onbeschrijfelijk en uniek, ik wist eerst niet wat ik zag. De badkamer/wc heeft dan wel weer wel muren en deur, maar dan weer geen dak :). Tja, anders zouden je medebewoners van de andere huizen je blote kont kunnen zien. Maar dat is' t hem nu net... we hebben geen medebewoners... we zijn de enige hier. Er komen voorlopig ook geen andere gasten. We zitten hier dus met ons tweetjes en een handvol personeel. Heel 't spel voor ons alleen, we lijken wel koningen, of rijke burgers met huispersoneel. Eti, een mooie frisse Balinese verschijning (tja moet niet, maar wel mooi meegenomen ;) ) zorgt voor ons dagelijks welzijn. Jackson en zijn hulp zorgen voor onze tuin en ons prive zwembad ;), leggen de bedjes klaar en vegen de paadjes waarover we wandelen. Ma Kim,  een iets minder frisse verschijning ( ge kunt ni alles hebben in 't leven) en haar dochter zorgen voor  ons ontbijt en diner,  dat wordt allemaal netjes geserveerd in onze muurloze eetkamer... Ik overdrijf hier niks, we zijn hier in een klein pardijs terecht gekomen, en recht met ons gat in de boter, hoe mooi dit is kan je niet beschrijven, ik denk zelf dat fotos het niet kunnen weergeven.  Maar we zullen proberen. Beloofd! Tot de volgende, Lieven.

• 03 November 2013 - 09:13

Loes:

Oh Lieven wat een luxe, dit is echt vakantie, dat je geen poot uit hoeft te steken.
    We wachten met smart op de foto's
    Geniet er samen van. Groetjes aan Miranda xx

• 03 November 2013 - 10:19

Danielle:

Hoi
    Wow dat klinkt fantastish maar zo ondenkbaar. Ik kan me er geen echt beeld van vormen maar hoop dat je genoeg foto's trekt om het te kunnen tonen. Klinkt in ieder geval als iets om bij weg te dromen . Enjoy and keep in touch. Xxx

• 03 November 2013 - 13:50

Rudi En Lies:

Fotooooooooo's ! Dringend !

• 03 November 2013 - 15:05

Nadia:

Zo alleen in het paradijs :)
    Ik kom af>>>>

• 03 November 2013 - 15:31

Rik Stockmans:

Ja dat ziet er allemaal fantastisch uit,leven zoals god in Frankrijk.hier is alles in orde de lichten gaan 's'avonds aan en later weer uit.

Gr. Rik

• 03 November 2013 - 16:26

Mia En Jean:

Kunnen jullie geloven dat we stikjaloers zijn, maar dat duurt niet lang want binnen twee dagen is het onze beurt om ervan te gaan genieten. Tot binnen vier weken.

• 03 November 2013 - 17:45

Dirk:

Rumah kami dus, niet Rumah kita.
    'Kita' betekent 'wij' inclusief de aangesproken persoon, terwijl 'kami' de aangesproken persoon uitsluit.

Bijvoorbeeld.
    Een leerling zegt tegen een andere leerling.

Kita murid Wij zijn leerlingen.
    Maar tegen hun leraar zeggen ze:
    Kami murid Wij zijn leerlingen

• 04 November 2013 - 10:05

Eddy:

Ik ken het gevoel dat je beschrijft. Ook al is het meer dan 20 jaar geleden dat ik op Bali was en we toen in een "gewoon" super de luxe hotel zaten. Toen we een uurtje wilden tennissen, kregen we prompt twee ballenjongens en een scheidsrechter mee ! De bedden werden 's ochtends opgemaakt en 's avonds voor het slapengaan werden de kussens nog even opgeschud. Echt fantastisch tijdens de vakantie, maar altijd leven als een filmster gaat op den duur toch ook vervelen denk ik. Maar voor nu : 200 % profiteren ! ! !

• 04 November 2013 - 20:03

Natje:

Ohh
    Wat moet het daar prachtig zijn ik geniet mee van het alleen nog maar te lezen .
    Genieten Zouw ik zeggen
    Dikke zoen van mij
    Natje

• 05 November 2013 - 12:52

Linda Wouters:

Wow, het is schijnbaar wel de moeite geweest om zo lang te wachten op je vakantie.
    Genieten is nu de boodschap en zoveel mogelijk foto's nemen om ons te laten watertanden.
    XXXX Linda

• 05 November 2013 - 15:07

Eddy:

Even totaal naast de kwestie : heeft de Linda van hierboven een zus die naar de naam Nicole luistert ?

• 15 November 2013 - 09:42

Alison:

Nee, Eddy, maar wel een collega met de naam Alison:-)
    L & M: allez, zeg, t is ni waar, gewoon beland in het paradijs, met huispersoneel en al. Ongelofelijk!
    Spijtig dat 't zo ver is want anders kwam ik toch wel even op bezoek om dat met eigen oogjes te zien!