Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van L & M - WaarBenJij.nu Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van L & M - WaarBenJij.nu

Ubud

Blijf op de hoogte en volg L & M

21 November 2013 | Indonesië, Ubud

Hoi iedereen,
Er is een tiet van komen en een tiet van gaan.Wij zijn vrijdag 15 nov dus uit Lovina, Kalibukbuk, vertrokken. Het was een trip van 2, 5 uur en eindelijk zagen we nu waar we overheen zijn gereden toen we aankwamen.We moesten terug over de bergkam en dat was adembenemend mooi. Het had van donderdag op vrijdag knoerthard geregend, gebliksemd, geonweerd dus. Maar echt he, ons Balinese huisje trilde er van. De volgende dag was het erg klam en warm.Maar eenmaal op weg over de bergen koelde het erg af. De nevel hing in het dal tussen de bomen. Het was een mooie maar lange trip want het je kunt er echt niet hard rijden. Als de airco in de auto aanstaat trekt de auto niet de berg op.Eenmaal over de bergkam werd de natuur anders, meer jungle en op veel plaatsen met rijstvelden. De rijst stond hier hoger dan in Lovina. In Ubud keken we ons ogen uit, wat een drukte. Iedereen die groot genoeg is rijdt hier op een brommer. De bussen met toeristen zorgden voor een heuse opstopping en file.Onze nieuwe bestemming ligt 4 km buiten het centrum. Een hele mooie plaats maar wat doods. De natuur is geweldig. We hebben uitzicht op een dal met met rivier en bossen. Je hoort overal dieren, insekten, je ziet overal vogels en vlinders. We hebben de boel eens verkend en toen zijn we wat gaan drinken en eten.Zaterdag zijn we naar Ubudcity gegaan. Te voet naar beneden, de Balinezen verklaarden ons echt voor gek. Maar het was een mooie tocht naar beneden en 4 km is toch ook niet zover he.In Ubus was het weer erg druk met wegenwerken en files, net als de antwerpse ring eigenlijk. Ubud is erg mooi er er staan veel tempels.Je kunt er van alles kopen. Het Monkeyforest is er dichtbij en je kan er zo naar toe lopen. Dat was het plan maar een fikse regenbui strooide roet in het eten.We hebben een taxi terug naar boven genomen. Het blijft bewolkt maar morgen misschien nog een zonnetje, wie weet. Zondag,Het zonnetje scheen en we gingen op weg voor een lange tocht tussen de rijstvelden.Nou ja, alle rijstvelden zijn zowat hetzelfde als je er midden in zit. Na 2 uur wandelen hadden we echt alles gezien. Jonge rijst, oude rijst, rijst die lag te drogen, rijst die al gekookt was en opgegeten werd door kippen en mussen.We zijn dan terug gegaan naar Ubud om toch nog een poging te wagen voor die monkey forest. Ja hoor, met bakken kwam het water eruit. Na die fikse onweersbui zijn we nog een even over de "markt" gelopen. Das de moeite. Alles is daar te koop.Maar het was te laat voor voor die apen dus dan maar terug naar ons huisje.
Maandag,
Het rivierenpad. Dat leek ons wel ik wat. Een mooi pad door de jungle naar beneden om naar de rivier te gaan die wij constant horen.Ze hadden ons 4 x gewaarschuwd dat het gevaarlijk ging zijn omdat het geregend had. Maar wij met onze bergschoenen gingen dit toch proberen. Bijna beneden zijn we toch maar terug gedraaid. Dat was echt glibberig. Als we daar hadden uitgeschoven dan hadden we zeker iets gebroken hoor. Terug boven waren we helemaal bezweet en zijn we heerlijk gaan afkoelen aan ons zwembad. Toen we zover waren om naar Ubud te gaan voor dat apenbos hoorden we donder en zagen we bliksem.Jemig wat heeft het hard geonweerd zeg.we hebben ons terras gezeten en dit eens bekeken. Het ging erg hard te keer.We hebben de hele middag regen gehad. Tegen de avond zijn we naar een klein restaurantje tussen de rijstvelden gelopen. Het eten was niet zo bijzonder (Lieven had gemummifeerde eend, zo droog en taai zag dat beestje eruit en smaken deed het ook niet echt) maar de terugtocht in het donker was dat wel.Overal zagen we kleine lichtdiertjes. Vuurvliegjes...Geweldig om te zien, overal kleine ledverlichting boven de rijstvelden.Morgen nog eens een poging voor het apenbos en we hebben ons voorbereid om de souveniermarkt te trotseren. Tsja, winkelen is niet echt  onze favoriete bezigheid he.
Dinsdag
Jawel, na de wandeling naar Ubud is het ons gelukt om naar het apenbos te gaan. Erg toeristisch, inkom betalen, geld voor banaantjes voor de apen aftroggelen, maar goed het was wel wat om te zien. Vooral veel aapjes en ook jonkies, heel grappig.Daarna op souveniersjacht. We hebben dat precies 2 uur vol gehouden en toen waren we allebei zo gaar als wat.We hebben niet alles gevonden maar als we op die markt nog langer hadden gebleven had je waarschijnlijk in de krant gelezen dat een toerist een Balinese verkoopster een mep had verkocht.We hebben dan maar wat Bintang en tonic ingeslagen en zijn naar boven vertrokken met de taxi. Lekker gezwommen en in het restaurant van het hotel gegeten. Het leek wel uitgestorven.
Even alles op een rij.
Tanah merah is 3en mooi en chique resort, met alles op en aan maar een beetje "saai en doods".
Er zaten constant vreemde mensen in en rond ons zwembad. De onbeschoftheid! !!
Ubud is dan weer levendig, druk, lawaaierig en vuil.Enorm veel Japanse toeristen met de gekste outfits aan en parasols tegen de zon, super grappig.
Ubud heeft meer taxichauffeurs dan inwoners.
 De natuur is hier adembenemend mooi.
Woensdag vertrekken we naar Villa Adinda Bij Dirk en Leen. inhet zuidenvan Bali en tevens onze laatste stop.
Dat den Dirk en Leen zich maar al schrap zetten. ;-)
Dikke kussen Miranda en Lieven

• 21 November 2013 - 14:04

Corina Wijnings Van Mieghem:

mooi stukje wat een ervaring heb er van genoten om het te lezen nog veel reis plezier dikkekus xXXXXX

• 21 November 2013 - 19:07

Eddy:

Dirk en Leen zich schrap zetten ? Genoeg bier in huis halen zal je waarschijnlijk bedoelen ? Ik kan mij niet meer herinneren dat Ubud zo druk was toen wij er waren (meer dan 23 jaar geleden intussen !). Het apenbos, toeristisch of niet, moet je toch een keertje doen. Die "wilde" apen zijn trouwens overal even brutaal. En een flink onweer, dat hoort erbij hé ginderachter ! En schrik hebben om een been te breken in de modder moeten jullie toch niet hebben ? De vakantie is bijna voorbij en personeel van het UZA krijgt zeker wel een extra mooie kamer in het ziekenhuis als ze gerepatrieerd worden naar Antwerpen ?
    Amuseer je nog en dikke kussen (ook van Nancy die ik via de telefoon op de hoogte hou).

• 21 November 2013 - 20:41

Rik:

Hai,

Mooi verhaal,hebben er ook van genoten,tevens de mooie foto's gezien op Facebook.
    We wensen jullie nog mooie dagen toe.

Groeten

Jean,Mia,Emmy en Rik

• 22 November 2013 - 10:22

Alison:

Het zijn prachtige verhalen, die jullie daar meemaken, echt zalig. Wauw zeg.

• 23 November 2013 - 12:28

Diny Meesters:

Hai Lieven en Miranda,
    Wat een leuke verhalen, zo lekker herkenbaar!!!!
    Geniet er nog maar lekker van
    Groetjes uit Hoeven van Chris en Diny