laatste zonnige dag en laatste stempel - Reisverslag uit Lanersbach, Oostenrijk van L & M - WaarBenJij.nu laatste zonnige dag en laatste stempel - Reisverslag uit Lanersbach, Oostenrijk van L & M - WaarBenJij.nu

laatste zonnige dag en laatste stempel

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg L & M

12 September 2018 | Oostenrijk, Lanersbach

Servus wandelvrienden,
We waren er vanmorgen vroeg bij. Vandaag gingen we voor de laatste stempel.
Het gebruikelijke ontbijt en lunchpakketjes maken en dan op weg. De start lag op een km of 8 van ons hotel: Geislerhof in Vorderlanersbach.
Onze auto heeft papa daar heel goed geparkeerd en we konden heel snel op weg.
De wandeling startte op asfalt en dat voor een hele tijd. Om te stijgen is dat heel goed maar ik dacht al aan de afdaling. Oei oei onze knieën!!
Het weer was schitterend en ook de uitzichten waren geweldig. Bij elke bocht zag het er anders uit.
Het was dorstig en bij elke schaduwplek hebben we wel even gedronken.
We waren vertrokken bij Geislerhof over de Geisleralm die overging in de Hobalm.
Daarna een kleine afbuiging naar de Vallruckalm. Dat was vroeger een Jausenstation maar nu zaten daar 2 nurken van mannen.
Bij de Vallruckalm zijn we naar boven gegaan door de weide en een moeilijk paadje maar dat ging al snel over in een mooi paadje met de nodige hindernissen die een echte wandelaar nodig heeft.
Na 3.5 uur wandelen waren we bij de Eiskarsee. Die ligt op 2310 meter. Heel mooi, helder water en heel stil. Zelfs de toeristen die daar met ons waren respecteerden de stilte en de natuur.
We hebben daar onze boterhammetjes opgegeten aan de rand van het water. En genoten van het zonnetje en de rust.
Dan op ons gemakje naar beneden. Weer andere kanten van de bergen met andere belichting van de zon. Zo mooi zeg!
Het is wel jammer dat we geen mürmeltieren hebben gezien.
Toen we weer op de weg kwamen reden de taxi’s ons voorbij. Die taxi’s hebben elke dag een ander traject. We hebben dezelfde taxichauffeurs weer gezien. We hadden die al gezien toen we naar de Junsjoch en Junssee gingen.
Die taxichauffeurs zijn niet altijd even vriendelijk hoor. Die taxichauffeurs brengen je naar een bepaald punt. Wij kunnen daar niet altijd komen met de auto want die busjes van hen liggen hoger om overal door te kunnen zoals diepe putten en watervallen op de weg. Wij gingen met onze eigen auto maar tot een bepaald punt waar volgens de beschrijving de wandeling moet starten.
Eenmaal weer bij de auto was onze pijp opnieuw uit. 17.5 km gewandeld!
In de bar hebben we een biertje gedronken op onze goede wandeling (zoals eigenlijk elke dag )
Maar dit was de laatste dag mooi weer en dan is het uit met de pret.
Morgen wordt veel regen voorspeld en overmorgen ook dus … een rustige dag morgen …. maar met ons weet je nooit 
Morgen gaan we van ons hotel naar de Brandalm. Daar hebben ze lekker bier en goed eten dus geen lunchpakket maken voor morgen.
De berggeitjes zijn morgen crèmekoeken joepie !!

• 13 September 2018 - 06:35

Loes:

Nou nou berg geitjes dat hebben jullie weer mooi voor elkaar. Alle stempels binnen voordat het slecht weer word. Nu nog een paar rustige dagen , misschien dan toch?? xxxx