Een hele fijne rustige wandeling - Reisverslag uit Kirchberg in Tirol, Oostenrijk van L & M - WaarBenJij.nu Een hele fijne rustige wandeling - Reisverslag uit Kirchberg in Tirol, Oostenrijk van L & M - WaarBenJij.nu

Een hele fijne rustige wandeling

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg L & M

10 September 2020 | Oostenrijk, Kirchberg in Tirol

Servus,
Na zo’n vermoeide dag geen rare sprongen vandaag. We mochten vandaag uitslapen. Joepie!
Om 8 uur opgestaan na een redelijke nachtrust want ik was echt te moe om in slaap te vallen.
Op ons gemak ontbeten en ik had een mooie wandeling uitgezocht: de Wasserfall und Alpenrosenrunde. We zijn met de gondelbahn in Westendorf naar het middenstation gegaan.
Vandaar startte de wandeling door het bos met heel veel mooie watervallen en veel groen. Het leek niet zo’n moeilijke wandeling. Maar na 2 uur waren we toch het Noorden kwijt. Er stond wel een bordje meer geen paadje, alleen maar wei. Dus ja, wij de wei in. Dat was geen doen. De spieren begonnen te protesteren en dit was niet wat we in gedachten hadden. Maar de gsm bracht een oplossing en we hadden al snel ons paadje gevonden.
Na het bos met watervallen kwamen de alpenrosenalmen die in het voorjaar vol staan met alpen roosjes. Moet mooi zijn. Zo boven op de alm was het uitzicht weer heel mooi. Jammer van die paar wolken die op de toppen bleven hangen en die het uitzicht wat minder fraai maakten.
Bij de Alpenrosenhütte lekker in de zon iets gedronken en genoten van het uitzicht.
Nog een mooi stuk naar beneden en terug naar de gondel.
We wilden vandaag onze gouden speld gaan ophalen maar in Westendorf was een soort van braderij en het dorp was afgesloten. Dan maar naar Kirchberg gereden om de speld te vragen maar die hadden alleen spelden van Kirchberg. De lieve dame van het toeristisch buro heeft geregeld dat we morgen de speld in Kirchberg kunnen ophalen (ze laat ze van Westendorf naar Kirchberg komen).
Dus morgen zijn we een gouden speld rijker.
Groetjes van Jan en Miran

• 10 September 2020 - 20:11

Loesj :

Gefeliciteerd met jullie gouden speld. Knap hoor.
    Nu nog een paar relexte wandelingen. Veel plezier.
    Kusjes mama