Een "platte" wandeling - Reisverslag uit Kirchberg in Tirol, Oostenrijk van L & M - WaarBenJij.nu Een "platte" wandeling - Reisverslag uit Kirchberg in Tirol, Oostenrijk van L & M - WaarBenJij.nu

Een "platte" wandeling

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg L & M

11 September 2020 | Oostenrijk, Kirchberg in Tirol

Servus,
Vandaag zou het gaan onweren dus gingen we niet de bergen in. Wandelen in de bergen met onweer is brrr. Dus we gingen voor een wandeling in het dal van Kirchberg tot aan Aschau.
We kennen Aschau, vorig jaar zijn we daar een wandeling gestart en voorbij gereden met de auto voor nadere wandelingen.
De auto hadden we gratis geparkeerd bij de zetellift in Kirchberg. Vandaar te voet naar Aschau.
Langs de Aschauer beek die constant aan onze zijde was. Heel mooi en we konden ook heel goed zien waar we maandag gewandeld hadden. Zelfs de Gipfelkreuzen konden we van beneden zien.
De Aschauer beek is heel mooi en gaat heel ver. We zijn die vorig jaar nog verder gevolgd. Maar deze wandeling hadden we nog niet gedaan.
Na onze wandeling zouden we dan onze speld gaan ophalen.
De wandeling was echt heel mooi en de zon scheen alsof ze nog nooit van onweer had gehoord.
Mooie uitzichten, natuur, water dat constant langs ons heen kabbelde. Als het water dan even een andere weg nam dan mistte we dat. We kwamen veel fietsers tegen die zowel gewoon als elektrisch fietste. Maar alles was mooi en groen en het uitzicht op een andere manier, van onder af ipv bovenaf. Het geeft toch een andere kijk.
Onze spieren wisten niet wat hen overkwam. Plat lopen …. Bij de Oberlandhütte aangekomen hadden we er 8 km opzitten. Tijd voor een pauze. Biertje en goulashsuppe mmmmm.
Daarna terug naar Kirchberg. De zon bleef schijnen en we zijn keidroog aan de zetellift aangekomen.
Nu toch echt onze spelden gaan ophalen. We kregen ze alle drie: brons (de mooiste), zilver (de lelijkste) en goud (de normaalste). Maar dat kon de pret niet drukken en we zijn op terras van ons hotel een lekker biertje gaan drinken en daarbij een lekkere Jausenplatte. Die staat in ons hotel altijd klaar van 4 tot 5 uur. Maar wij waren altijd later thuis dan 5 uur dus misten we dat altijd.
Heerlijke kaas, spek en ham met noten en dat op een terasje met een lekker biertje en de gouden speld in onze zak.
Morgen een rustige wandeling in Brixen. Daar zijn we nog nooit geweest.
Zij die 20 km hebben “plat” gelopen groeten U en tot morgen voor onze laatste dag
Groetje Jan en Miran