veel wolken en slecht zicht - Reisverslag uit Kirchberg in Tirol, Oostenrijk van L & M - WaarBenJij.nu veel wolken en slecht zicht - Reisverslag uit Kirchberg in Tirol, Oostenrijk van L & M - WaarBenJij.nu

veel wolken en slecht zicht

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg L & M

08 September 2020 | Oostenrijk, Kirchberg in Tirol

Lieve wandelvrienden,
Zondag op tijd (midden in de nacht) vertrokken en de rit verliep rustig buiten de werken aan de weg in Duitsland. Dat lijkt elk jaar erger te worden.
Toen we in ons hotel aankwamen kregen we een heel hartelijk ontvangst. Ze herkenden ons nog van vorig jaar. We kregen dezelfde kamers dan vorig jaar.
Er was niks veranderd buiten dat de lift naast het hotel af was.
Er stond handalcohol en er lagen aan het buffet handschoenen die we moesten aantrekken.
Mondkapjes moesten we in het hotel niet dragen. Wel op de bus, in de skiliften en in de winkels.
We hebben er altijd bij, in de auto, in onze rugzak.
Maandag zijn we in Kirchberg gebleven. We zijn met de zetellift naar boven gegaan.
Het regende en het was heel erg bewolkt maar we gingen er toch voor want elke punt voor het wandelboek is er één. In regenkleding de berg op, het heeft wat. Vorig jaar regende het de eerste 2 dagen en hebben we bijna geen punten gepakt. Dat zou nu anders zijn.
We hebben een stuk dezelfde wandeling gedaan dan vorig jaar. Halverwege de wandeling hebben we een andere route genomen. Het zou een heel mooi uitzicht geven als het niet zo bewolkt was geweest.
Rond half 3 waren we terug aan de zetellift. Daar hebben we de regenbroek kunnen uitdoen, het was nog niet helemaal droog maar ja, het wandelt toch niet zo fijn met een broek over een broek.
Het was onderweg heel modderig en glad en onze schoenen en broek waren heel vuil door het glijden in de slik.
We zijn te voet naar beneden gewandeld en halverwege zijn we iets gaan drinken.
Rond 5 uur terug in het hotel. Met 300 punten in het stempelboekje. Ik hoop dat ze de stempels kunnen lezen bij het toeristisch buro want de inkt was overal ver op.
Papa was zijn stempelboekje vergeten, dus de stempels natuurlijk in mijn boekje gezet. Doordat papa op zijn kamer zo aan het zoeken was naar zijn boekje (want dat kon toch niet dat hij dat kwijt was) stapt hij zijn kamer uit en komt hij erachter dat de kaart van zijn deur binnen ligt.
Papa was nog wel wat vergeten. Mama had zondagochtend kopjes weggezet om mee te nemen om koffie te drinken onderweg. Die hebben we zondagochtend thuis gebruikt en zijn weggegaan zonder de kopjes en de lepeltjes. Toen we onderweg stopten om te eten en koffie te drinken merkten we dat. Gelukkig hadden we 2 glazen bij en hebben we dat daar maar uit gedronken.
Nu wordt het 3 dagen heel mooi weer. Vrijdag en zaterdag wordt het slecht met onweer en veel regen. We gaan er dus nu van profiteren om zoveel mogelijk punten te verzamelen voor de gouden speld.
Tot het volgende verslag,
Groeten van de berggeiten Jan en Miran

• 08 September 2020 - 12:36

Vicky Roelandt:

Oooo, fijn dat de komende dagen zonnig worden want zo in de regen en slijk ploeteren is ook niet alles.
    Geniet er nog van en veel punten verzamelen!
    xxx