jemig wat een wandeling - Reisverslag uit Kirchberg in Tirol, Oostenrijk van L & M - WaarBenJij.nu jemig wat een wandeling - Reisverslag uit Kirchberg in Tirol, Oostenrijk van L & M - WaarBenJij.nu

jemig wat een wandeling

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg L & M

08 September 2020 | Oostenrijk, Kirchberg in Tirol

Servus lieve wandelvrienden,
Vandaag mocht mijn papa kiezen uit 4 wandelingen.
Hij kon niet goed kiezen dus ik heb dit dan gedaan. We zouden naar de Lodron gaan.
Hij stond beschreven als een redelijk “gemakkelijke wandeling”. Ik wandel nu al zolang en ik had toch moeten weten dat dit niet altijd klopt. Het klopte dus niet.
We zijn dus met de auto naar de beginplaats gereden. Even hup hup de berg op met de auto en dan gestart. 2 uur hebben we over grint gestapt, de auto’s kwamen ons voorbij en we dachten al, hier hebben we ons laten bedonderen. En ja hoor, na 2 uur stappen stonden er auto’s en daar moesten we de wei op naast de koeien. Dan begon de echte mooie wandeling, daar waar we voor kwamen.
Maar eenmaal dat we aan de echte wandeling begonnen was het echt mooi.
Er waren veel mensen op de alm om blauwe bessen te plukken. Vreemd hoor want zoveel bessen waren er niet en ik denk dat die mensen dat maar deden voor het plezier.
De zon scheen heel de dag, fijn om zo naar boven te stappen en het was ook geen moeilijke wandeling maar een hele lange. 4 uur naar boven en 3 uur naar beneden. Door de route waar ook vee loopt en dan is alles modderig, ook omdat het gisteren veel geregend had.
Maar eenmaal boven na 3.45 minuten was het uitzicht prachtig. We hebben heerlijk op een bankje gezeten. Maar eten … nee hoor daar waren we te moe voor. Een appeltje en een koekje en dat was het. We waren zo moe dat we niet konden eten.
Dan de wandeling naar beneden… het eerste stuk natuurlijk heel mooi maar dan die 2 uur nog over de grintstraat. We hebben 28 km gewandeld maar die grintstraten waren er teveel aan.
Op een kleine splitsing konden we nog 50 punten halen om langs een kaasboerderij te gaan.
Papa is de auto gaan halen en ik ben als een zot naar die kaasboerderij gelopen. Papa is de auto gaan halen en is mij dan tegemoet gereden.
Echt waar 7,5 uur gewandeld voor 150 punten. Maar daar gaan we dus voor hé.
Morgen een hele zware dag. Dan zal het verslag de dag erna komen denk ik.

Maar de Berggeiten gaan ervoor dus tot morgen
Groetjes van Jan en Miran