rastkogel deel 1 - Reisverslag uit Finkenberg, Oostenrijk van L & M - WaarBenJij.nu rastkogel deel 1 - Reisverslag uit Finkenberg, Oostenrijk van L & M - WaarBenJij.nu

rastkogel deel 1

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg L & M

17 Juni 2014 | Oostenrijk, Finkenberg

Na het ontbijt zijn we gisteren (maandag) eerst naar het buro voor tourisme gegaan voor onze wandelpas. Ja we wandelen wel voor stempels he die ons na 1 week een gouden speld met Edelweiss opleverd. Voor minder doen we het niet. We moeten 20 stempels bij elkaar wandelen. Zondag hebben we 3 stempels verdiend. We hadden onze wandelpas niet maar dat die mevrouw van het toeristenburo geen probleem.
Gisteren hebben we 4 stempels bij elkaar gestapt. Het was een loeizware wandeling. 1100 meter stijgen en dus ook weer dalen. We hadden onze autoaan de hexenkessel gezet in Vorderlanersbach. Ik ken dat cafeetje de redelijk goed van de apres ski. Daar zijn we naar oven gestapt richting rastkogel 2700 meter. Onderweg kwamen we liften tegen en cafeetjes die allemaal dicht waren. Bij de Lammerbichlalm hebben we onze eerste stempel gepakt. We wisten al dat we de Rastkogel niet konden bereiken. We zijn over de Wanglspitz gegaan. Daar komt een gondel boven die 100 man tegelijk kan vervoeren. Alle liften dicht natuurlijk. De Wanglspitz ligt op 2450 meter. Toen moesten we over de Wanglspitzalm naar beneden. Op de Wanglspitz staat een echt Gipfelkreuz. 2de stempel was binnen. Inmiddels was het al 2 uur. Op dd Wanglspitzalm onze 3de stempel en op naar de Schroferalm voor de 4de. We waren bekaf. Die Rastkogel hadden we echt niet kunnen doen. Onderweg hebben we natuurlijk koeien op de alm gezien. Het gras op 2100 meter is nog groen, daarboven is het wat dor en er liggen veel gletcherstenen en keien. Maar daar hoorden we plots een scherp gefluit. Papa en ik weten wat dat is en blijven stokstijf staan en kijken rond. Ja hoor, daar boven op de rots zat hij, een murmeltier. Keischattig zat hij daar en vluchtte niet weg. Ik heb er mooie fotos van kunnen maken.
Beneden bij de auto zijn we ingestapt en rechtstreeks naar ons biertje gereden. Het was een hele mooie en vermoeiende wandeling maar het was onderweg ook heel droog.
Vandaag gaan we terug naar de Rastkogel, zetten onze auto weg vlakbij de Wanglspitz en gaan vandaar naar de Rastkogel en de Rastkogelhutte. Dan gaan we in Finkenberg met de lift naar Penken voor een hapje en een kleine wandeltocht. We moeten een beetje uitrusten want morgen gaan we met een gids de Hintertuxergletcher op.
Nu een krantje kopen en ontbijten.
Zij die bergen besteigen groeten U.
Bergvagabunden sind wir, ja wir.........

• 17 Juni 2014 - 10:48

Loes Jaspers:

Oh, jullie gaan toch weer voor de gouden speld? Toe maar zeg, ik dacht dat het maar een beetje wandelen was deze keer? Maar ja jullie heten allebei Jaspers he? Nog veel succes en ook veel groetjes van Opa

• 17 Juni 2014 - 16:35

Anneliese:

Wat voor een murmeldier ????
    Fijn om te horen dat alles ok is.
    Das raar hé dat je u niet kunt oriënteren alleen maar omdat er gene sneeuw ligt pieuww.
    Maar algoe dat ge den hexenkessel en de hefenweitse nog vind :)
    Kusjes en supporteren voor de Belgen sebiet hé.