geen ahornspitze - Reisverslag uit Finkenberg, Oostenrijk van L & M - WaarBenJij.nu geen ahornspitze - Reisverslag uit Finkenberg, Oostenrijk van L & M - WaarBenJij.nu

geen ahornspitze

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg L & M

19 Juni 2014 | Oostenrijk, Finkenberg

Na het ontbijt hebben we we kaart nog eens bekeken. We wilden naar Mayrhofen om naar de Ahornspitze te gaan op 2970 meter. De weersberichten waren niet optimaal en er lag nog veel sneeuw zei de eigenares van het hotel. Tsja, dan maar iets anders uitgezocht.
We zijn met de auto naar Juns gereden. Een dorpje voorbij Lanersbach. Daar zijn we aan de andere kant gaan wandelen. We zijn altijd aan de kant van de Eggalm en Rastkogel gebleven maar de andere kant moest ook heel mooi zijn zei de eigenares.
We zijn gestart in een bos. We liepen tot 1700 meter door het bos steil naar boven. Boven was de Hoellensteinhuette gesloten maar er hing een stempelkastje buiten. Toen ging het verder naar boven over een almrug (zeker over 2000 m) en weer naar beneden naar 1750 meter naar de Grieralm. Heel gezellig cafeetje met echte tirolermuziek. Dat gaf een goede sfeer. Stempel gehaald en verder naar de Tulferalm. Daar hebben we in het zonnetje ons lunchpakketje opgegeten. Toen ging de wandeling verder door het dal langs de rivier die langs de weg loopt. Van Madseit tot in Juns. Heel mooi en zeker niet vermoeiend. Het stijgen van de ochtend was snel vergeten. Rond 15 uur we al terug in het hotel. We hebben nu 19 van de 20 stempels die we nodig hebben voor de Gipfelkreuz. Voor een Gipfelnadel hebben we er 14 nodig. We hebben onze Almschoen en de Bergtourschoen.
Dus komen we met 4 wandelpinnen naar huis. Morgen een rustige dag. We gaan zeker die Rawtkogel, zoeken want we heten niet voor niets Jaspers en we kunnen het beiden niet hebben dat we die bult niet hebben kunnen vinden. Daarna gaan we nog naar een heel mooi gebiedje in de buurt waar we vandaag zijn geweest.
Nu rusten we nog wat uit en drinken en genieten van een biertje en een warme chocomelk. 1 .keer raden voor die laatste is ;-).
Zij die bergen besteigen en 4 wandelpinnen hebben de verzameld groeten U