hiken in Sa Pa - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van L & M - WaarBenJij.nu hiken in Sa Pa - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van L & M - WaarBenJij.nu

hiken in Sa Pa

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg L & M

03 December 2018 | Vietnam, Sa Pá

Zondag 2 dec
We werden weer netjes opgehaald van het hotel. Na een uurtje of 2 rijden zijn we uitgestapt en zijn we gaan wandelen. Mooie natuur, rijstvelden, dorpjes met hele speciale mensen die veel Chinese invloeden hebben. De grens is ook dichtbij en er komen veel chinezen de grens over naar Vietnam. Iedere keer was het een stukje wandelen. Iedere keer een andere minderheid. Heel interessant allemaal. Het verschil tussen arm en minder arm zag je aan het huis waar ze in woonden. De rijkeren hadden soms echt hele mooie huizen.
Na een fijne lunch bij mensen thuis (leek het wel) zijn we doorgegaan naar onze nieuwe verblijfplaats ergens helemaal afgelegen. Er konden geen auto’s komen. Wij moesten de bus uit en te voet naar onze homestay wandelen. De koffers werden met de brommer gebracht. Ze vervoeren hier alles met de brommer.
Onze homestay lag aan een rivier en de vrouwen kwamen uit het “bos” bamboestokken halen om te koken. Dat is hard werk. De mannen doen …. Euh, niet veel zo te zien. We waren helemaal alleen in onze homestay. Lekker nog even aan de rand van de rivier gezeten tot het te koud was om buiten te blijven. Het koelde daar wel heel erg af en al gauw zaten we na het eten met een dikke trui aan. De toiletten en de douches waren gezamenlijk en de kamers waren heel klein. Elk bed had een muskietennet. De bedden waren zo zacht als boter met dikke dekbedden op.
De volgende ochtend zijn we na het ontbijt al op pad gegaan voor een wandeling van een uur of 5. Stijgen en dalen door de wondermooie natuur. Veel foto’s gemaakt en genoten van het mooie weer. Onderweg even gerust en dan weer verder tot de lunch. Na de lunch werden we met de bus weer naar het treinstation gebracht. 2 uur rijden door weer mooie natuur dat nooit verveelt.
We werden afgezet in een restaurantje dat voor onze treintickets zou zorgen.
Morgen bij aankomst in Hanoi worden we opgewacht door onze gids die ons Hanoi de oude stad laat zien. Hij gaat met ons ontbijten en lunchen op plaatsen waar je normaal gezien als toerist niet gemakkelijk komt. Ik ben benieuwd.
Het zal een zware dag worden want na zo’n nachtrust in een wiebelende trein zullen we morgen wel bekaf zijn.
Dus tot de volgende blog die waarschijnlijk zal verschijnen als wij aan het cruisen zijn in Ha Longbay.
Kusjes van ons