Villa Adinda - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van L & M - WaarBenJij.nu Villa Adinda - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van L & M - WaarBenJij.nu

Villa Adinda

Blijf op de hoogte en volg L & M

24 November 2013 | Indonesië, Canggu

Door Lieven.
Woensdag, de dag dat we vertrekken naar onze laatste bestemming in het zuiden van Bali, Villa Adinda, eigendom van een belgisch koppel, Dirk en Leen. Google maar is... misschien herkennen sommige onder jullie de B&B van vlaanderen vakantieland.Ik had Dirk gevraagd of hun chauffeur ons kon komen halen in Ubud. Dat was geen probleem, er moest nog een koppel in Ubud opgepikt worden dus konden we de kosten delen. Een meevaller, dus na ons heeft de chauffeur Annie en Norbert opgepikt, een bejaard koppel uit Mechelen. Annie vond het allemaal maar vies en vuil in Bali, en Norbert vond dat de Balinese mensen maar luie donders waren, en dat het weer tegenviel ( hij was waarschijnlijk vergeten te checken dat het regenseizoen was). En dat fukushima ging ontploffen en dat de wereld ging vergaan, en ook dat de banken crisis een regelrechte schande was... Ja het was een geanimeerd ritje. Miranda en ik konnen elkaar niet aankijken of we schoten in de lach.Na een goed uurtje rijden zijn we aangekomen in Canggu,  het kustplaatsje waar Villa Adinda ligt. Kennis gemaakt met Dirk en Leen en intrek genomen in onze bungalow, achter in de tuin van de B&B, daarna op verkenning gegaan. Deze kant van Bali is helemaal anders dan het noorden. Hier geen rustig kabbelende zee, gezinnetjes en oudere mannen op de terassen. Neen hier beuken de gigantische golven keihard tegen de kustlijn aan. En dat vind de Australische jeugd dus Toppie! Boven op hun surfborden zitten de gebruinde en gespierde jongens en meisjes met hun lange blonde lokken,  te wachten op die éne perfecte wave, klaar voor de ride van hun leven. Hun ogen gefocust, met hun tong likken ze de zilte zee van hun lippen, de spanning is..... Bon, genoeg gezeverd, (valt het op dat ik al aan mijn derde roman bezig ben? :-))  maar het is wel spectaculair om zien. Hier zijn ook trendy Beach bars, waar je lekker kan eten en drinken... Bintang dus. :-) Ook moet ik nog vermelden dat vandaag een slecht weer dag is, heel de dag heeft het ouwe wijven staan regenen, ( en daar waren de beachboys ni blij mee). S avonds zijn we met zijn vieren (wij + Dirk en Leen) iets gaan eten bij echo beach, het was een leuke avond. Dan op tijd naar bed. En s avonds in bed,...nee vetzakken.... wordt ik een beetje melancholisch,  dan denk ik aan mijn jeugd,  aan camping cosmos, ook daar lag ik in mijn bedje te luisteren naar de zee. Hier hoor ik ze ook. Geen beter wiegelied dan dat... En,  toemoroow is een ooder deej doet! (Dude, zo noemen de surfies hier elkaar).
Donderdag, eerste "echte" dag in Canggu.
In de voormiddag niet veel gedaan. Een zwempje in het zwembad, een wandelingetje naar echo beach voor een lunchke, kijken naar de surfies, jaja het leven is hard in Canggu. In de namiddag afgesproken met Dirk en Leen voor een Hash... een watte? Een HASH! Het gaat als  volgt, een clubke van Welgestelde Balinezen,  op Bali wonende Nederlanders, belgen, duitsers enz die hier rentenieren of een zaak hebben zoals Dirk en Leen. Komen 2 X maal per week samen voor een Hash, het is een wandeling die uitgestippeld wordt door een local, het pad wordt aangegeven met papiersnippers en bolleke - pijltje met krijt getekend. Daar het door Balinezen wordt uitgestippeld kom je op plaatsen waar normaal toeristen niet komen, dwars door rijstvelden,  via bewaterings kanalen, door bossen en over rivieren. Prachtig gewoon. (Misschien heeft iemand al, iets van foto's opgevangen op FB)Na de hash die een uur of twee a drie duurt komt iedereen weer samen. De organisatoren hebben de nodige catering bij. Zelf Bintang van t vat. En dan volgt een soort van cantus, de nieuwelingen,  wij dus, moeten dan naar voren komen en een pint ad fundum drinken terwijl de andere een quasi onverstaanbaar lied zingen... Ik was daar dus kweeeenie hoe goed in hé!!! Tot zover dag twee.
Dag drie.Scootertje rijden.
Dirk en Leen hebben enkele scooters ter beschikking die je kan huren, kák duur! 7 euro per dag. In de voormiddag samen met Dirk wat gaan rondrijden, begeleide rondrit noemt zoiets dan, tussen de middag Leen opgepikt, en iets gaan eten. Inde namiddag dan met ons tweetjes op de scooter naar Tanah lot, een tempel in de zee, zeer mooi, veel volk zeer toeristische. Verder niks spectaculair te vertellen. Spijtig hé?
Dag vier.Christel, Roland en de wereldburgers.
.... De wereldburgers, die had ik nog niet vernoemd. Hier logeren ook 5 wereldburgers, je weet wel die mensen die mensen vanuit uit Deuuuu Lieeeeembuuurg. En dan heb je Christel en Roland. Persoonlijke vrienden van Dirk en Leen. Deze verblijven niet in Villa Adinda, maar ergens anders en die hebben een eigen auto met chauffeur. Lang verhaal, te lang voor de blog.In ieder geval,  De chauffeur van  C&R kent niet veel toeristische plekjes, maar toch wilde C&R wat van Bali zien. Dus stelde D&L voor om achter hun chauffeur te rijden die geboekt was door de wereldburgers om een toeristische rondrit te doen. C&R (die ook uit het Antwerpse zijn) stelde voor aan D&L om, als ze nog kandidaten zijn, makkelijk met hen mee konden rijden. Plaats genoeg in hun auto. Kunde nog volgen? Ni belangrijk. Hier het verhaal van dag vier...Zo komt het dat wij mee in de auto stapte van C&R voor een daguitstap vol toeristische bezienswaardigheden.  We leken we Japanners... Eerst traditionele Balinese dansen,  dan naar een zilversmid,  dan naar houtsnijders, Tirta empul tempel, Lunch (Balinees gerecht, varken met rijst,  echt ni lekker) Daarna schilder atelier,  dan Heilige bronnen, en toen waren de wereldburgers ons beu. Genoeg achter ons gereden op ons kosten, zullen ze gedacht hebben. Tja wat gaat er door het hoofd van een Limburger hé... Ze zijn doorgereden en hebben ons achtergelaten. Wij zijn dan naar Ubud gereden, want daar waren we in de buurt, nog iets gaan drinken met zen vieren en weer terug naar de Villa, het was een mooie toeristische dag. C&R zijn fijne mensen, het klikte goed. We zijn terug afgesproken voor maandag, om te gaan Hashen.
Dag vijf,Snorkelen nr 2.
Vandaag zijn we weer gaan snorkelen. Deze keer in Lembongan, ook een eiland, maar aan de andere kant van Bali dan de vorige snorkeltocht. Het weer was prachtig, vanuit Sanur met speedboot naar t eiland en daar overgestapt op een klein bootje, we waren met maar met ze'n tweetjes + schipper. Een privé snorkel dus. Alles heel mooi, maar vorige snorkelsessie was toch mooier. Na het snorkelen werden we gedropt in een mooi hotel aan het strand van de baai. Daar kregen we lunch en mochten we van de faciliteiten van het hotel gebruik maken. Nog wat gezwommen en wat in de zon gelegen... Bintang moment dus :-)
Morgen voormiddag niks, namiddag Hashen met D&L en C&R, Dindag gaan nog een dagje met de scooter weg, woensdag laatste dag.  Al zeker een massage. Ja t is fijn bij Den Dirk met Leen.
Ps, als we terug thuis zijn en je ziet me met een negerin rondlopen...Ik heb geen ander hé! Das gewoon Miranda. :-)
Dikke zoenen van ons kakbruin en gezond

• 24 November 2013 - 14:04

Loes:

Wat een geweldige vakantie hebben jullie, geniet nog van de laatste dagen.
    xxxxx papa en mama

• 25 November 2013 - 09:02

Eddy:

Tanah Lot toeristisch, waar haal je dat nu uit ! :-)
    Villa Adinda ziet er prachtig uit, ik heb eens op hun website gekeken (overigens niet erg gemakkelijk te lezen voor mensen met slechte ogen) en ik wil Spanje best wel even inruilen voor een paar weekjes Bali.

• 25 November 2013 - 14:54

Linda:

Allée, we kunnen nog vele verhalen verwachten van jullie want ik heb het gevoel dat je maar de helft kan opschrijven. Het kan een bestseller worden.
    Ennnnn dan heeft ze weer van die .......handjes?
    Geniet er nog maar van
    grtjes

• 26 November 2013 - 09:02

Rik:

Hai,

We hebben weer genoten van de foto's op fb en de site van villa Adidnda en jullie verslag.
    Jean was even teleurgesteld over de Limburgers.
    Verder maken jullie een fantastische reis mee .
    Ik denk inderdaad dat Lieven een roeping gemist heeft van schrijver .t'Is nooit te laat.
    Geniet er nog maar van.

Jean,Mia,Emmy en Rik