The night train is (not) coming! - Reisverslag uit An Hội, Vietnam van L & M - WaarBenJij.nu The night train is (not) coming! - Reisverslag uit An Hội, Vietnam van L & M - WaarBenJij.nu

The night train is (not) coming!

Door: Lieven

Blijf op de hoogte en volg L & M

26 November 2018 | Vietnam, An Hội

The night train is (not) coming!
De volgende morgen dus vroeg opstaan, koffers pakken, uitchecken, want we gaan snorkelen en s’ avonds nemen we de trein naar Da Nang. We kijken naar buiten en het regent extreem hoog bejaarde wijven. Ondertussen weten we van ons Donna, die ook in Vietnam is aangekomen dat ze vast zit in Saigon vanwege een Tyfoon die opkomst is. Al snel krijgen we nieuws dat de snorkeltour logischerwijs is afgelast. Dit wordt een dagje Nha trang sight seeing. We hebben tussen de buien gewandeld, een oude tempel bezocht, een shopping mall, koffie drinken, enz… Straks de nachtrein op. Om 22.30 U worden we opgehaald door een Chauffeur die ons bij het station afzet. Daar krijgen we te horen dat de trein wat vertraging heeft….Hij komt pas om 4.00 U vannacht ipv 23.50 U. Hier zitten we dan. Op een bankje in een oud vervallen station in het midden van Vietnam. Niks te zien, niks te krijgen, midden van de nacht! Wat Nu???? Niks aan te doen en ons lot uitzien. Plots komt de conducteur (vrouwelijke, conductrisse? Conductres?) Onze kant uit en wenkt ons, we moeten volgen. Blijkt dat de trein inderdaad pas om 4.00 U komt maar dat de wagon met onze slaapcouchette er wel al staat. We mogen ons installeren en vieren een klein feestje met wat aangekochte drank in onze couchette. Snel leggen we ons te slapen in onze stapelbedden. We hebben de trein om 4.00 uur niet voelen vertrekken…. Wel worden we om 6.00 uur wakker gemaakt door de boze conducteur die kordaat vroeg om de extra dekens en kussen die we eerder pikten uit enkele couchettes verder, terug te geven. Die mensen hadden het daar wat koud. We hebben dan geantwoord met “Nastrovja, spasiba, slivovitj, peristrioka… Da!!!!”… kwestie van geen inbreuk te doen op onze brave Europese reputatie. Verder geslapen, best wel goed, en de rit verder uitgezeten. Onze nieuwe gids en chauffeur stonden ons op te wachten aan het station in Da Nang. Ze zijn onze gids en chauffeur voor de komende 3 dagen. Ze brachten ons naar ons verblijf in An Hoi, een gezellig eilandje met veel restaurantjes, Bars, standjes met street-foot, night market enz. We verblijven in een prachtig resort aan de kant van het water. Het weer is al wat beter, morgen gaan we fietsen, workshop koken en wat bezienswaardigheden bekijken. Ben benieuwd!!!
Lieven
Tam biêt, van ons

• 26 November 2018 - 16:09

Sim:

Plezant om te lezen !!! Geef ons maar veel goei tips en Genieten hè!

• 27 November 2018 - 05:02

Leen De Wilde: