Van Sin City naar Mammoth Lake - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van L & M - WaarBenJij.nu Van Sin City naar Mammoth Lake - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van L & M - WaarBenJij.nu

Van Sin City naar Mammoth Lake

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg L & M

19 September 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Woensdag 17 September.

Vroeg vertrokken vanuit Sin City om bijna een ganse dag te karren naar Mammoth Lakes, onze tussenstop naar Yosemity National Park.

We hebben met opzet een langere route gekozen, die ons doorheen Death Valley zal leiden, de warmste en droogste plek van Noord Amerika. Death Valley is ook lang recordhouder geweest van de warmste temperatuur ter wereld, slechts eenmaal verslagen door de Libische woestijn. In de wagen meten wij een buitentemperatuur van 40 graden vandaag, geen nieuwe temperatuur records dus. Voor de records hebben we ‘rainmakers’ Op De Beeck – Jaspers bij, die er dan toch voor zorgen dat we we een regenbui te zien krijgen in Death Valley... De ene dag dat men neerslag verwacht in Death valley valt dus op 17 September, net zoals de ene dag dat men in September neerslag verwacht in Las Vegas, gisteren was op 16 September (U hebt het juist, de dag dat de rainmakers in Las Vegas waren).

De weg doorheen Death Valley rijden we op hoogtes van 86 meter onder zeespiegel, het laagste punt, tot 4418 meter boven zeespiegel, het hoogste punt.

Na Death Valley trekken we langsheen de Sierra Nevada richting Mammoth Lakes, wat in de winter een ski-resort is. Eens toegekomen wanen we ons in Oostenrijk of Zwitserland. Zelfs de namen van sommige hotels klinken erg Duits.

We hebben een erg mooie kamer, en nadat we alles uit de wagen gehaald hebben (zeker geen eten in de wagen als je niet wil dat de beren hem afbreken, wordt ons op het hart gedrukt...) zetten we ons aan een stevige aperitiefsessie (wat anders), waar een paar keer de slappe lach aan te pas komt...

Vroeg slapen gegaan, de woestijn was vermoeiend en morgen trekken we alweer verder.

• 19 September 2008 - 14:46

Kris G: