Onthaasten - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van L & M - WaarBenJij.nu Onthaasten - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van L & M - WaarBenJij.nu

Onthaasten

Blijf op de hoogte en volg L & M

05 November 2013 | Indonesië, Kalibukbuk

Tsja, ik dacht echt op dag 2 een ander mens te zijn. Het is nu 20 uur en ik ben keikapot. We hebben niets gedaan vandaag. Gegeten, gezwommen en gedronken. Het eten is hier fantastisch en het bier valt zeer goed mee: Bintang. Het weer is zeer goed. 30º en zon met af en toe een wolkje. Hier en daar zie je soms een flits en hoor je wat gedonder maar veel regen is hier nog niet gevallen. We hebben een fijn restaurantje ontdekt met wifi en lekker eten. Een maaltijd kost 3 euro en je hebt je buikje vol. Met zicht op zee en de zeebries die ons zweet laat opdrogen.Maar vandaag hebben we Putu gezien en we gaan morgen (maandag dus, werkendag voor iedereen) een wandeltocht maken. Het leven kan hard zijn, we schieten in actie. Putu heeft ons verteld welke uitstappen en boottochten we kunnen maken dus gaan we er voor.
Nog even een kleine opmerking voor Dirk: Neen Dirk, wij schrijven, en dus bedoelen..."Rumah Kita", het is de naam van het resort waar we verblijven. Één huisje huren we daar : Gelebeg Baru. Dus van al die vervoegingen hebben wij geen kaas/friet gegeten, laat staan dat het ons interesseert.

Hoi, dag 4 maandag 4 nov
Vanmorgen wakker geworden van de imam. 5 x per dag wordt hier door de moslimgemeenschap gebeden. Je staat er mee op en gaat er mee naar bed. Het Hindoe en moslimgeloof leven hier gemoedelijk naast elkaar. Het Hindoe wordt hier zeer intensief beleden. Er wordt hier veel geofferd en vooral de vrouwen zijn hier mee bezig.Na het ontbijt hebben we onze stapschoenen aan getrokken. We zijn de berg opgegaan. We dachten dat het wel zou meevallen maar de zon scheen zeer fel. We hadden ons goed ingesmeerd hoor, maar er stond geen zuchtje wind. Toen we boven kwamen na een 1, 5 uur zagen we zo rood als een tomaat. Onze t-shirts kon je uitwringen van t zweet.  We kwamen aan een mooi hotel waar we iets gingen drinken. De service was er fantastisch en de barman had een beetje medelijden want hij kwam met gekoelde lekker ruikende doekjes om ons te op te frissen (het kan ook zijn dat we te veel naar t zweet stonken, en dat was ook zo). Na wat rust zijn we weer gaan afdalen.We zijn door echte Balinese dorpjes gekomen. Het is anders dan in Nepal. Maar ook toch zo gelijk. De kinderen zijn in uniform en we zijn veel schooltjes tegengekomen. De kinderen zien er goed uit, zonder snotneuzen en piekhaar en spreken redelijk goed Engels. Overal rijden brommers. Ze verklaarden ons voor gek dat we de berg opklommen om een wandeling te doen. Maar ja, we wilden echt dorpjes zien en dat doe je te voet.  Overal kwamen we kleine gebedspunten en offerplaatsen tegen. Heel mooi aangekleed en verzorgd met genoeg offers voor geluk en liefde. Na de wandeling zijn we heerlijk gaan afkoelen in ons zwembad, ja het onze hè, want er is hier verder niemand. We zijn gaan eten aan het strand. Het is hier zeer rustig. Bijna geen toeristen dus echt relaxed hoor.Na heerlijk uitgewaaid te zijn zitten we nu te wachten op ons eten dat geserveerd wordt in ons huisje. Met een gin tonic als apero en met de krekels op de achtergrond... Kan alleen maar lekker zijn.Morgen een nieuwe wandeling dus tot .....Dikke kussen Miranda

Dag 5, man wat is het warm vandaag.Elke dag krijgen we een sober ontbijt. Banana pancake. Maar als je wil  kan je extra bijbestellen; Een eitje of fruit ofzo...of loempia of nasi goring. :) ikke dus loempia besteld als ontbijt! Het was...eens iets anders. ;-)Dan onze stapschoenen aangetrokken en weer op pad, de bergen in, andere richting uit deze keer. Het was mooi en interessant.  We hebben gezien hoe ze hier bakstenen maken en ook de ornamenten voor de Hindoe offers. Het valt me op dat, moslims buiten beschouwing gelaten,   (noord) Bali zuiver Hindoe is en niet boeddhistisch. Geen gebedsvlaggen, geen gebedsmolens. We zijn weer een steile berg opgelopen, kilometers lang, in de blakende zon. God wat was het warm! Mijn t-shirt was klets nat van' t zweet. We zijn verschillende dorpjes gepasseerd,  telkens met de nodige "ellooooooo's" terug naar de kindjes maar ook de volwassenen.  We hebben ervaren hoe deze mensen leven, spontaan vriendelijk zijn of naar je glimlachen, zonder bijbedoelingen,  zonder dat ze iets van je willen Zo draaide een vrouw met haar  kind (jaar of twee) met haar brommer terug om haar kind een handje te laten geven aan ons, dat allemaal met die mooie Balineese glimlach. Na drie maal Nepal is dat een verademing,  ik kan het je verzekeren.Na een uur of 4 stappen terug aangekomen bij ons huis, zwemspullen aan en ktssssssssss..... afkoelen in het zwembad.  Zalig! Daarna naar Spice Dive  Beach gewandeld. Een strandbar/restaurant/beachclub/duikclub om onze snorkeldag te reserveren voor morgen. Onderweg de eerste keer kennis gemaakt met de Balinese regenbuien. Mijn god wat kan het hier hard regenen! En als je denkt dat dat verfrissend is?... Heb jij in de sauna al eens een pollepel water op de hete kolen gegooid? Awel...... :-). Maar bon, na 20 min scheen het zonnetje alweer. Dus...Morgen gaan een ganse dag snorkelen om en rond Turtle Island (Menganjan). Ik kijk er naar uit.Nog even over Spice dive beach, dit is echt een chique prachtige club op het strand, met lounche, prachtige bar, zwembad en een hagelwitte pagode op 10 meter van de zee als restaurant. Daar hebben we geluncht en heb ik mijn schatteke op een mooie Australische chardonnay getrakteerd. Het eten was 7 €,  den drank.....zoals bij ons :-). Tijdens het eten hebben we nog een begrafenis ceremonie gezien. Hindoes verbranden hun doden op heilige plaatsen en brengen de restanten naar zee. Het strand ligt dus vol met half verbrande skeletten.... Grapje ;-), Groetjes Stefaan. ( What is your name? Lieven! Oooh Stefaan?! Yes Stefaan!)Ps. Mensen vragen naar fotos, ik doe mijn best via FB. maar internet en wifi is hier een ramp. Ik blijf proberen.

• 05 November 2013 - 16:07

Isabelle Vonck:

Wat geniet ik van jullie verhalen...Als ik het zo lees en op de foto's zie is het zeker een plaats waar wij moeten voor sparen...

Schattekes, geniet met volle teugen in deze andere, zoveel mooiere wereld.
    Je staat verstomd dat zich dit op dezelfde bol afspeelt.

Dikke kus vanuit een kouder wordend, grijs, druilerig België.

• 05 November 2013 - 16:58

Danielle:

Oooh wat een mooie verhalen. Kijk er al naar uit om het volgende verslag te lezen. Is net zoals een serie op tv.... In spaning wachten op de volgende episode.

• 05 November 2013 - 17:33

Loes:

Dag Miranda en Lieven, tot nu zo geweldig. En fijn dat we jullie vakantie verhalen zo kunnen volgen.
    Maar als jullie iedere dag zulke wandelingen doen, heb je geen sportschool nodig, lekker genieten van de natuur, eten en de drankjes, dikke kussen papa en mama

• 05 November 2013 - 19:52

Rik:

We genieten ook van de mooie verhalen en belevenissen.
    Hebben op een site ook foto's gezien van jullie bungalow met open muren, mooi hoor.
    We zijn vandaag ook aangekomen in Torremolinos 24 c° wel veel wind.
    Vele groetjes van ons allen

Rik,Emmy,Jean en Mia

• 05 November 2013 - 22:25

Agnes :

Dag Mirike & Lieven, het klinkt fantastisch! Ik heb het huis zonder muren gezien op FB. Geniet van deze prachtige, geweldige vakantie! Dikke knuffel Aggie

• 06 November 2013 - 14:44

Loes:

Hallo, jullie zowat 30 gr. en wij maar 12. Vrijdag gaan we naar Disney land en daar is het ook maar 12 graden en 60 procent kans op regen, nou dan hebben jullie het beter getroffen.
    Wij hebben 2 overnachtingen
    Lekker genieten jullie beiden en wij wachten op de foto's
    Groetjes pa en pa