Gouden speld in zicht - Reisverslag uit Piller, Oostenrijk van L & M - WaarBenJij.nu Gouden speld in zicht - Reisverslag uit Piller, Oostenrijk van L & M - WaarBenJij.nu

Gouden speld in zicht

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg L & M

07 September 2016 | Oostenrijk, Piller

Woensdag 7-9:
Vandaag zijn we een beetje vroeger gaan ontbijten want we wilden vroeg vertrekken. Zo'n lange dag als gisteren wilden we niet meer meemaken. Dus om 9 uur zijn we gestart aan onze wandeling. We wilden graag naar 3100 meter. We kwamen aan bij de startplaats en hebben onze auto aan de straat van st. Leonard gezet. Vandaar in 1,5 uur naar boven naar Luibisalm op 2000 meter. Daar stond een bordje 3 uur naar Liubiskogel. Dat vonden we er net een beetje over. Maar er onder stond dat het 1 uur naar Moalandsee was en 1,5 uur naar Grabkogel. De Grabkogel was 18 punten waard. 2 punten minder dan de Liubiskogel. Omdat we lekker 7 punten extra gewandeld hadden hebben we de optie Grabkogel genomen. Na een 10 uurtje gegeten te hebben op weg naar die see en die kogel. Maar die tijdsaanduiding klopt langs geen kanten. Het was 1,5 uur naar de Moalandsee en 2,5 uur naar de Grabkogel. We waren dan eindelijk bij de Moalandsee . Dat was een zeer moeilijk stuk van de wandeling met los gruis om op te lopen. Dan een kam over en ja hoor daar was de see. Jemig dan op zoek naar het stempelkussen voor die 8 punten. In het midden van het rotsenplek stond het,kastje met het stempelkussen. Maar waar was die Grabkogel? Dat was echt geen half uur van die see. Dat was een uur van die see over moeilijk pad en rotsblokken en gruis. Terug handen en voetenwerk om op die bult te komen. Eindelijk na vloeken en zuchten waren we er . Maar waar was dat stempelkussen. Het enige dat we gevonden hebben was de houder van het kruis met zijn 4 ankers. Ik heb daar dan maar foto's van gemaakt en in ons stempel boekje geschreven. Toen nog terug. Oeps heel moeilijk weer handen en voetenwerk en opperste concentratie. Na 4,5 uur dalen waren we beneden: pompaf.
We hebben nu bijna de gouden speld al binnen gewandeld. Morgen en overmorgen wordt het nog mooi weer en houden we ons gemak. We gaan kleine wandelingen doen en lekker eten en wat lezen en uitrusten voor de terugreis.

Onze wandelreis is zeker geslaagd en we komen weer met drie spelden naar huis. Nu nog genieten van de zon en de Oostenrijkse gastvrijheid.

Liefs en tot het volgend eindverslag

Xxjes van Papa Jan en Miranda