Wat een floploop - Reisverslag uit Ramsau im Zillertal, Oostenrijk van L & M - WaarBenJij.nu Wat een floploop - Reisverslag uit Ramsau im Zillertal, Oostenrijk van L & M - WaarBenJij.nu

Wat een floploop

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg L & M

07 Juni 2017 | Oostenrijk, Ramsau im Zillertal

6-6-2017

Lieve wandelvrienden,
Vandaag moesten we op tijd vertrekken want het was "ruhetag" in het hotel en we moesten om 18 uur eten. Dus moesten we zeker terug zijn. We gingen voor 6 punten vandaag. We zijn naar Gerlos gereden om dan met de gondel naar boven te gaan. Met enige vertraging, omdat de gondel kapot was, zijn we naar boven vertrokken.
Boven controleerden we onze wandeling nog een keer. En hop, we gingen er aan beginnen.
Het eerste stuk was mooi en we konden het kruis van de Gerlossteinwand zien. Die bleef bijna altijd zichtbaar. De grond was romig door de vele regenval en smeltende sneeuw. Al snel moesten wij ook weer alles aandoen want het regende en dat bleef het heel onderweg doen.
Richting het kruis lagen nog dikke plekken sneeuw die probeerden te vermijden. Boven op de berg lag er weer geen stempelkussen en moesten we genoegen nemen met een foto. Onderweg had papa op een splitsing wel een ander stempelkussen gevonden van de Heimjochl. Die hebben we dan toch maar op onze stempelkaart gezet.
Na de top ging het steil naar beneden wat weer een aanslag op de knieën was.
Eenmaal beneden snapte ik er niks van. We kwamen niet aan waar ik dacht dat we moesten zijn. Ik kijk nog eens goed en daar was de gondelbahn.
Tsja waar waren wij fout gelopen? Naast de gondelbahn was hotel/ restaurant. Daar hebben we iets gegeten en op de kaart gekeken.
Het bleek dat we de route in de verkeerde richting hadden gelopen. En dat we over de berg naar Heimjochl en dan op die splitsing een andere weg hadden moeten nemen. In de Gerlossteinalmhutte hadden we een stempelkussen gezien en die stempel,ook nog snel op,onze kaart gezet.
Tsja wat nu? Na het eten toch nog maar naar de Alte Kothornalhutte gelopen voor een puntje om de schade wat te beperken.
Daarna de gondel naar beneden en richting hotel.
Daar hebben we de auto nog even genomen naar Finkenberg om de Gipfelnadel die ik vorig jaar verloren was op te halen.
In het hotel zaten we aan een biertje en de hotelbazin verzekerde ons dat onze wandeling onhaalbaar was geweest als we wel goed waren gelopen. Dat was zelfs met mooi droog weer niet mogelijk geweest.
Dat verzachtte het leed wat. We waren weer heel moe en zijn op tijd in ons bedje gekropen.

Morgen wordt het redelijk weer met in de namiddag regen. Op tijd vertrekken is de boodschap.
Donderdag wordt de beste dag van de week en dan proberen we alles uit de kast te halen om de meeste punten te krijgen.

Tot morgen,
Zij die de regen moe zijn groeten U

Xxxjes

• 07 Juni 2017 - 19:00

Loes:

Dag dappere wandelaars., wat een verwarde dag zo. maar gelukkig morgen weer een nieuwe uitdaging en hopelijk mooi weer!!
    Kusjes mama