Rondwandeling met “dubbele” stempel - Reisverslag uit Edegem, België van L & M - WaarBenJij.nu Rondwandeling met “dubbele” stempel - Reisverslag uit Edegem, België van L & M - WaarBenJij.nu

Rondwandeling met “dubbele” stempel

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg L & M

11 September 2019 | België, Edegem

Servus lieve blogvrienden,
Vandaag weer vertrokken voor een stevige wandeling. De auto goed geparkeerd en op weg voor een punt of 200. Eerst naar de Klooalm voor een stempel. Dan hogere oorden opzoeken. We gingen over de Hirzeggalm naar de Spiessnägel. Een stempel van de Hirzeggalm hadden we al van maandag. Tsja, dat is dus een dubbele stempel. Daar hadden we zondag niet speciaal voor hoeven wandelen want we kwamen er vandaag toch langs, maar goed. De koeien stonden er nog en het weer was goed dus wat maakte het uit. Op voor een wandeling naar een top met mooie uitzichten. De wandeling van de Klooalm naar de Hirzeggalm was heel mooi. Door het bos met mooie paadjes en al hele mooie uitzichten. Het begon wel wat te overtrekken. Bij de Hirzeggalm aangekomen hadden meer mensen het plan opgevat om naar de Spiessnägel te gaan. Een mooi pad slingerde naar boven en op de top bij het Gipfelkreuz was het weer erg mooi. Ook de vergezichten waren weer fantastisch.
Daar, in gezelschap van andere wandelaars, ons lunchpakketje opgegeten. Foto’s gemaakt en langs een andere weg weer terug naar de Hirzeggalm. Die alm hebben we nu wel veel gezien maar je krijgt niet iedere keer een stempel.
Toen door hetzelfde bos weer naar beneden. 22 km gewandeld en 200 punten verdiend.
In het hotel op terras nog een biertje gedronken en het zweet van ons gaan wassen. Een vruchtbare dag met nog 25 punten te gaan. Lekker rustig aan de doen de volgende dagen maar ja, je kent ons. Rustig aandoen staat niet in ons woordenboek.

Tot morgen, zij die de gouden speld nu echt wel in het vizier hebben groeten U

• 11 September 2019 - 18:49

Loes:

Dat is weer een hele goeie wandeldag. Lekker met het zonnetje op jullie bolletje. Nog veel wandel plezier

• 13 September 2019 - 09:43

Vicky Roelandt:

Een hele dikke proficiat voor jullie beiden! :-) Nog veel plezier en een goede terugreis!