Het goud is binnen!! - Reisverslag uit Edegem, België van L & M - WaarBenJij.nu Het goud is binnen!! - Reisverslag uit Edegem, België van L & M - WaarBenJij.nu

Het goud is binnen!!

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg L & M

12 September 2019 | België, Edegem

Servus lieve blogvrienden,
Heerlijk relaxed vertrokken vanmorgen. We moesten wel een eindje met de auto door Westendorf om naar het Brechhornhaus te rijden. Daar zou onze rustige wandeling beginnen. Het ws een redelijke weg maar smal. We moesten regelmatig aan de kant om een auto te laten passeren. Het was toch wel 50 minuten rijden. De stempel van het Brechhornhaus hadden we al. Maar nu gingen we naar de Brechhorn (1880 m) voor de laatste punten. Een fijne wandeling maar we waren bang dat het veel te drassig ging zijn want het had gisterenavond geonweerd en gebliksemd. Misschien zou er wel sneeuw liggen en dan was deze wandeling niet mogelijk geweest. Maar nee hoor, het was nat en er lagen plassen maar er lag geen sneeuw. Het was bewolkt maar het ging vlotjes.
Ik had mezelf Goulashsoep beloofd als ik terug kwam in het Brechhornhaus. Ik had er al de hele week zin in. Ik had een klein hapje voor onderweg meegenomen maar papa een volledig lunchpakket. Boven op de Brechhorn hadden we weer een heel mooi uitzicht en we hebben zelfs de “verloren” Floch gezien. Die is dan voor volgend jaar. Ja, met goud in het vooruitzicht begonnen we al plannen te maken voor 2020 hihi.
Op de terugweg begon de zon er door te breken en op terras van het Brechhornhaus heb ik dan eindelijk mijn Goulashsoep gegeten. Hij smaakte echt lekker. We hadden 825 punten verzameld en we zijn direct naar het Tourismeburo gereden om onze punten in te leveren voor spelden. Ja, spelden want we kregen de bronzen, de zilveren en de gouden speld. Top hé.
Papa heeft dan nog de auto door de carwash gejaagd en getankt. Morgen starten we een zeer rustige wandeling van een uur of 6. Het wordt schitterend weer dus we nemen een lunchpakketje mee om op een mooi plaatsje op te eten. De wandeling start aan het Hotel en komt ook daar weer terug dus heerlijk relaxed. Maar met ons ben je niet klaar en dus weet je nooit wat we nog tegen komen en of we de wandeling niet wat uitbreiden.
De hoge wandelschoenen zijn al gepoetst en staan te drogen. Zij hebben hun best gedaan.
Nu heerlijk eten en nagenieten van onze prestatie.

Tot morgen, zij die de gouden speld (en de bronzen en de zilveren) nu echt wel hebben groeten U