Bergvagabunten - Reisverslag uit Nāmche Bāzār, Nepal van L & M - WaarBenJij.nu Bergvagabunten - Reisverslag uit Nāmche Bāzār, Nepal van L & M - WaarBenJij.nu

Bergvagabunten

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg L & M

09 November 2009 | Nepal, Nāmche Bāzār

We have made it!!!!!!
We zijn terug in Namche Bazar alive and kicking.

Maar laat me bij het begin beginnen.
We zijn van Namche naar Dole gestapt.
Van 3440 naar 4040 meter. Mooie omgeving mooie begroeiing en mooie bergen. We zagen bevrforen watervallen en allerlei dieren; fazanten, Tar (een soort himalaygeit\bok) en natuurlijk overal Yakken als vervoersmiddel.
We hadden een mooie lodge.
De volgende dag ging het verder naar Machermo naar 4400. Een mooie en niet te zware wandeling.
Daar hadden we goede kamers maar een vieze keuken. We hebben hier om water gevraagd en ons haar gewassen want we hadden een lekker vettig koppie.
Hier zijn we ook naar een Rescue Post geweest om uitleg te krijgen over hoogteziekte en natuurlijk geld te geven ah ja voor niets gaat de zon op he.
De volgende dag (het was inmiddels vrijdag) zijn we van Macchermo naar Gokyo gegaan. 4400 naar 4780.
Een uur of 4 hebben we gewandeld, niet te moeilijk maar zwaar genoeg door de hoogte. We sliepen hier in een mooie lodge die uitkeek over het Gokyomeer. Erg mooi en vooral als de zon er op scheen.
die middag moesten we uitrusten van onze gids om de spieren wat te sparen voor de dag die komen ging.
De volgende dag gingen we de Gokyopiek op 5380 meter. Dit was ons einddoel. Hier hadden we een heel mooi uitzicht over alle toppen. De Mount Everest was goed te zien en nog andere toppen die ik niet echt onthouden heb.
Voor alle mensen die onze gedachten waren hebben we gebedsvlaggetjes gehangen; geluk, hoop en vrede.
We hebben daar niet al te lang over gedaan. Ze hadden ons gezegd; 3 uur op en 2 uur naar beneden maar wij, echte bergvagabunten, deden het in 2.5 uur op en 1 uur naar beneden.
We hebben dus 2 nachten geslapen op 4780 meter. Zondag zijn we dan weer naar beneden vertrooken van Gokyo naar Dole. Waar we op de heenweg 2 dagen over deden hebben we nu in 1 dag afgeboxt. Tsja toch echte bergvagebunten he.
Hier hebben we na 8 dagen maar eens schone kleding aangedaan.
Vandaag zijn we weer in Namche aangekomen. Hier mogen we weer een biertje drinken van onze gids. Dat zullen we doen ook en wel meer dan 1 denk ik.
Morgen een niet zo'n zware tocht maar altijd naar beneden dus slecht voor de knieen.Van Namche naar Phakding.
Overmorgen de laatste loodjes, een zware stijging van Phakding naar Lukla. Daar blijven we nog 1 nacht slapen en op donderdag 12 nov vliegen we weer naar KTM.

Mia en Jean, een geweldig verlof en bedankt om voor de katjes te zorgen.
Op een van de gebedsvlaggetjes op de top van Gokyo-Ri hebben we Delphine haar naam geschreven.

Suzy, blij dat je weer genezen bent van de Mexicaanse griep.

Tot in KTM en dikke kussen aan iedereen.

Herliche bergen, sonnige hohen, bergvagabunten sind wir , ja wir !!!

• 09 November 2009 - 10:33

Monique:

Vers van de pers jullie bericht. Bedankt weer. Een welkome afwisseling van ons saaie werkzame leven.
    Wat is het volgende hoogtepunt van jullie reis?
    Veel groeten en geniet!
    Monique

• 09 November 2009 - 10:33

Donna:

Dag lieverds,
    Tof dat het allemaal zo vlot is gegaan en blij dat jullie allemaal ok zijn. Hier ook alles ok.
    Gisteren is Kim bevallen van een jongetje : Robbe. Dat wordt weer eens zwaar doorzakken voor de 2 grootvaders :-)

Kusje !

• 09 November 2009 - 12:03

Suzy Hellemans:

hey Miranda,

Het lijkt mij een leuke en vermoeiende reis !
    Profiteer er maar van !
    Stuur ons maar leuke mails, ik volg jullie op de voet :)

Grtjs
    Suzy

• 09 November 2009 - 13:47

Nadia:

proficiat berggeiten en bokken.ik kijk al uit naar de fotokes

• 09 November 2009 - 16:19

Agi :

Ik ben blij dat alles so goed ging & niemand had problemen, jullie zijn echte berggeiten! Ook de Mt. Everest gezien, leuk! Een veilige reis terug naar KTM. Groetjes,Agi

• 09 November 2009 - 21:12

Musti & Bompi :

goed gedaan !! , alleen voor het zicht zouden wij al willen tekenen ! maar de fisiek laat het een beetje afweten :-)) daarom zijn we ook musti en bompi , Robbe is de broer van Zoë !! geboren op 08/11/2009 16u 3.210kg en 50,50 cm . Nog veel genieten van de natuur en ook jullie vakantie Knuffels en X

• 09 November 2009 - 21:17

Martine Nicasie:

Eindelijk ertoe gekomen om alle verslagen eens te lezen (doorgestuurd naar het thuisfront want geen tijd op 't werk). Dit jaar gaan kayaken op de Ardeche: met het lezen van jullie verslag herbeleefde ik ook mijn 'waterervaring' (heb bewust 'wild' eraf gelaten, want 't zal bij ons wel iets rustiger geweest zijn (lees: veeeeeel rustiger).) Sfeervitamientjes en aperitiefjes komen jullie niet tekort, houden zo! Nog heel veel plezier en een verdere goeie reis gewenst! Grietjes, Martine

• 09 November 2009 - 21:23

Martine :

Ik bedoelde 'groetjes' :-)

• 10 November 2009 - 12:17

Jantje:

Hee hoi piepeloi.

Leuk om alles te lezen. Lijkt me nog leuker om daar te zijn.
    Doe voorzichtig en tot binnenkort.

Oh Ja. Kabeltjes zijn 'nog' niet klaar.... Schandalig niet waar...

Ciao

• 10 November 2009 - 15:11

Sanne-mie:

Ik wil ook mijn naam op een gebedsvlaggetje in de himalaya!

• 10 November 2009 - 17:49

Maaike:

Goe bezig zou'k zo zegge! Doe zo voort zou'k ook nog zegge! Kilootjes vliegen deraf zeker, zonder da bier ;)
    Doe da nog goe zou'k zo zegge. Kijk uit naar het volgende verslag. Kusjes. P.S zet ons Mie hare naam op die vlaggeskes ok! XX

• 11 November 2009 - 06:21

Anja:

Hi trekkers,

Leuk om te lezen dat jullie veilig en gezond terug zijn gekeerd van die hoge bergtoppen. Dat het uitzicht ginder prachtig was geloof ik direct, mij moet je niet meer overtuigen...krijg al terug heimwee :) Geniet nog van jullie resterende dagen en genieten!!
    Groetjes uit Auckland (NZ) Jaja wij zijn ook al vertrokken :)

• 12 November 2009 - 07:42

Piep En Sim:

Hé bergvagebunten!!!!!
    We hebben vaak aan jullie gedacht hoor!Blij dat alles zo goed is meegevallen.
    Wij hebben ook nog een fijne tijd gehad! We hebben een goede terugvlucht gehad en zijn nu aan het bekomen van de "temperatuurshock "Ik wou ook even laten weten dat wij 3500 roepies moesten betalen aan luchthaventax (voor 2 personen)zodus...een paar EVERESTEN minder!Groetjes aan allen!xxx

• 13 November 2009 - 09:08

Mama Loes:

dag schatten ik ben blij dat jullie weer veilig terug zijn in de bewoonde wereld. geniet nog van de laatste tijd daar en tot 22 nov. dikke kussen van mama en papa