Mezelf tegen gekomen - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van L & M - WaarBenJij.nu Mezelf tegen gekomen - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van L & M - WaarBenJij.nu

Mezelf tegen gekomen

Door: Lieven

Blijf op de hoogte en volg L & M

22 November 2015 | Thailand, Sukhothai

Ik schrijf dit verhaal 3 dagen na datum. Maar voel het nog steeds. Zo'n spierpijn.
Ik mag toch met enige trots zeggen dat ik menig berg opgewandeld ben.  Miranda en ik deden al 3 trekkingen in de Himalaya. De Langtang, Gokoi Ri, we stonden op 5600 m en heb de Everest met eigen ogen gezien. Dat is geen " Walk in the park" en toch... Ik ben mezelf tegen gekomen.
We zijn dus naar het Ramkhamhaem National park, een uurtje brommeren van ons hotel, daar te voet een bergje op van  1100 meter, en weer terug naar beneden. Doen we toch effe?... Een uur later vertrokken dan voorzien vanwege het regenen van pijpenstelen. Zodra het opgeklaard was zijn we vertrokken, we hebben ons geregistreerd aan de ingang van het park... we zijn de enige toeristen die dag.... 4 km walk zegt de ranger aan de ingang,  3.5 hours. Do you want a tent at the top? We bekijken de ranger met rare ogen en zeggen, noooow ???? 3.5 uur over 4 km + overnachting?  Komen hier alleen Janetten wandelen ofzo? Dus wij nono, we go up, and then back down... De ranger bekijkt zijn collega even en zegt...ok.
Dus wij vertrekken. 4 km wandelen door een dichtbegroeid jungle Één smal pad,  4 km lang, 1088 meter stijgen. Ik heb het door een bevriend ingenieur laten uitrekenen. ;-).. gemiddelde stijging van 16.6% geen platte stukken. Geen ijskraamjes of gezellige terrasjes onderweg...enkel jungle....temperatuur: 34ºC.
Ik zweette letterlijk zoals in een sauna. Ik kon, eenmaal boven, mijn t shirt uitwringen als een dweil. Ik overdrijf niet! Eenmaal boven konden we cola en koekjes kopen. Zo kwam onze suikerspiegel snel terug op pijl. Half uurtje gerust en genoten van t adembenemende uitzicht over de Suko vallei. So far so good, we waren snel gerecupereerd.
Nu terug naar beneden. De thaise man die boven het winkeltje / camping uitbaten maakte snel twee stokken voor ons, en zo begonnen aan de afdaling. Afdalen bij zo'n steile helling ( daling ;-)) is echt geen lachertje. Je moet de ganse tijd zeer goed uitkijken waar je je voeten zet, op welke rots, op welke wortel, uitkijken dat je niet uitglijd. God was dat een beproevingen op mijn dij en kuitspieren. Halverwege was ik kapot, ik begon te rillen als een rietje. Miranda (die ondertussen halve marathons loopt en veel minder last heeft) sprak me moed in en nam de rugzak over. Man wat ben ik mezelf daar tegengekomen op die berg..... en muggen!!!!! we staan helemaal onder, ik bedoel dus 5 beten per 10 cm2? Neen ik overdrijf niet, heb de fotos om het te bewijzen.
Zover de klaagzang, de natuur was prachtig, vele prachtige vlinders, het geluid van enkel de vogels en de dieren, de woeste natuur, het groen, echt regenwoud, lianen en reuzen bomen. En verscheidene insecten, mieren, termieten, reuze duidendpoten, zelf schorpioenen...Dus neen, ik had het voor geen goud van de wereld willen missen.

  • 23 November 2015 - 10:51

    Loes:

    Zeg Lieven, waren jullie niet op vakantie? Das afzien!!! Straks zal je nog vakantie moeten nemen om uit te rusten voordat ge naar je werk gaat!!

  • 23 November 2015 - 19:59

    Eddy:

    Dat je gezweet hebt wil ik geloven, bij die bevriende ingenieur heb ik mijn twijfels :-)

  • 25 November 2015 - 16:35

    Leen:

    zeker dat die ingenieur er geen 10% bij heeft gelapt om je gezweet een beetje in verhouding te krijgen?

  • 30 November 2015 - 13:03

    Alison:

    Lijkt me wel zalig, zo'n afmattende wandeling!!
    Goed gedaan van jullie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

L & M

Actief sinds 07 Juli 2008
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 138242

Voorgaande reizen:

06 September 2020 - 13 September 2020

nog eens wandelen in Oostenrijk met mijn papa

07 September 2019 - 14 September 2019

Kitzbüheler Alpen

14 Juni 2019 - 04 Juli 2019

Kilimanjaro, Serengeti, Ngorongoro, Zanzibar

14 November 2018 - 08 December 2018

Nepal en Vietnam

07 September 2018 - 15 September 2018

Terug naar Hintertux

17 April 2017 - 17 April 2017

Wandelen in Ramsau Oostenrijk

03 September 2016 - 10 September 2016

Wandelvakantie in Pitztal Oostenrijk

30 Oktober 2015 - 30 November 2015

Thailand

14 Juni 2014 - 21 Juni 2014

wandelvakantie in zillertal in Oostenrijk

31 Oktober 2013 - 28 November 2013

Bali

20 Oktober 2009 - 20 November 2009

Nepal

07 September 2008 - 29 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: