ik haat vliegen - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van L & M - WaarBenJij.nu ik haat vliegen - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van L & M - WaarBenJij.nu

ik haat vliegen

Door: Lieven

Blijf op de hoogte en volg L & M

19 November 2018 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Ik hááát vliegen,

Gisteren dus gedaan wat hierboven beschreven staat. Ik pik aan waar Miranda gestopt is. Na alle bezienswaardigheden hebben we uitgecheckt een taxi besteld voor 20:30 U naar de vlieghaven. Dan gaan eten bij Rosemary’s baby… Nee Garden! Dawast! “Rosemary’s garden” Heel lekker gegeten, gedronken, Rudi z’n haar in de fik gestoken  (Dat verhaal horen jullie nog wel eens) een mooie afsluiter in Kakamandu! Dan terug naar ’t hotel voor onze taxi. (moet een grote zijn want 4 personen + bagage gaat niet in een Suzuki Alto) Die taxi kwam dus ni. Ofwel, veel te laat. Rudi snel twee Alto’s van ’t straat geplukt en met twee kleine taxi’s vertrokken. Onze Jeep taxi kwam er net aan, en hij heeft een dikke Europese middelvinger gekregen van ons! Tot zo ver stresske nummer één!...Ik haat vliegen! Aangekomen op de vlieghaven zijn we nog met 100.000 andere reizigers die ook allemaal op een vliegtuigje willen naar weet ik veel waar. De luchthaven van KTM bied plaats voor 5.000 reizigers, ge kunt u de chaos wel voorstellen. (Trouwens als ge vind dat ik overdrijf met de cijfers kunt ge wel eens gelijk hebben, ’t maar om te illustreren hoeveel ik vliegen haat) Dus verstand op nul en wachten op onze vlucht naar Kuala Lumpur… 4,5 uur vliegen… Hatelijk lang! Weer verstand op 0, en proberen wat te slapen. Gelukkig is de luchthaven van Maleisie veel moderner en groter dan die van Nepal. Daar uurtje wachten op onze laatste vlucht naar Vietnam. Die ging goed en vlot, 2,5 uur naar Ho Chi Minh, het vroegere Saigon. Deze stad telt 9 miljoen inwoners, + nog eens 4 miljoen toeristen en dergelijke. Nu leek het dat die 4 miljoen toeristen samen met ons aankwamen in de luchthaven… Met z’n 4 milj door de Visa Administration, met z’n 4 milj door de visa-pay, met z’n 4 milj door de douane…. Bagage ontvangst…. Ik haat vliegen!!!! 2 à 3 uur later buiten, het is 33° en erg drukkend vochtig. Onze gids en chauffeur stonden klaar met een goeie mini-van met airco en gekoeld water, en brachten ons naar ’t Hotel. Onze gidse noemt Yin. Uitgesproken “één” in ’t plat Antwerps. Miranda moet nog wat oefenen. ;-) Onze chauffeur van de mini-van noemt … “Van”. …. Echt waar!  voor de rest van de dag genieten we een “day of leisure”; morgen begint ons Vietnamees avontuur. Nu pintje drinken en loempiaatje eten  tot snel.

Lieven
Groeten van ons