aangekomen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van L & M - WaarBenJij.nu aangekomen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van L & M - WaarBenJij.nu

aangekomen

Door: miranda

Blijf op de hoogte en volg L & M

23 Oktober 2009 | Nepal, Kathmandu

donderdag 22-10

he he eindelijk aangekomen.
De vlucht is vlot en comfortabel verlopen. Ook de tussenstop in Abu Dabi vloog voorbij.
Het scheelt wel dat we niet meer in Londen moesten overstappen.
In Kathmandu zijn we vlotjes door de douane gegaan. Onze visums waren al in orde dus konden we vlot door.
Ze stonden ons al op te wachten met 2 taxibussen. De bagage werd in de koffer en op dak gezet en zo gingen we op weg.
Voor ons (Rudi, Annelies, Lieven en ik) was het een beetje thuiskomen. Voor de anderen (vrienden van Rudi zijn bluesgroep; Piep (Dirk) en Sim, Walter en Reinhilde, Guy en Hilde en Ilse) was de taxirit van de vlieghaven naar Thamel een helse rit. Hier geldt de wet van de brutaalste. Degene die eerst is gaat voor.
De checkin in het Tibet Guest House ging ook weer zeer vlot en na inspectie van de kamers was het tijd voor een eerst Nepalees biertje; Everest.
We zijn niet meer weggegaan om te eten en hebben in het TGH gegeten en gebabbeld.
Iedereen is wat op tijd gaan slapen want het was een lange dag geweest.

De volgende dag zijn we naar Pashupatinath gegaan; de lijkverbrandingsplaats van de Hindoes aan de heilige rivier “de Bagmati”. Op speciale gats wordt hout en stro gelegd. Het lijk is in wit laken gewikkeld en versiert met bloemen. Met het lijk wandelen ze eerst 3 x rond de gat. Dan wordt het lijk op de gat gelegd. De oudste zoon is kaalgeschoren en in het wit gekleed (uit respect voor de overledene). Dan neemt hij het vuur en wandelt nog 3 x met het vuur rond de dode en steekt die dan aan in de mond.
De restanten worden in de heilige rivier de Bagmati gegooid.

Na een misverstand met een taxi zijn we daar toch met zijn allen aangekomen.
Het was weer heel indrukwekkend en het was ook heel druk. Bijna alle gats waren bezet.

Daarna zijn we naar Bodnath gewandeld. Dit is de een hele grote boedistische tempel; een stoepa.
We hebben onze ronde gelopen en aan de gebedsmolens gedraaid.
De inwendige mens moest ook gevuld worden en we zijn iets gaan eten in de Stupa View. Op het dakterras heb je een heel mooi uitzicht op de Stoepa.

Lieven en ik zijn naar het TGH teruggegaan om alle kleding en kadootjes van de kinderen op te halen met een taxi. Rudi is met de rest van de groep naar het kindjeshuis gewandeld.
Toen we met de taxi aankwamen stond Lacchu op de hoek van de straat al op ons te wachten.
Het was een heel blij weerzien en we werden direct zeer gastvrij ontvangen. Lacchu liet ons het hele huis zien en de andere grote jongens sjouwden alle zakken kleding naar de verzamel- en opslagkamer.
De anderen kregen een rondleiding en de nodige uitleg van Wim.
De kinderen moesten gaan eten en studeren. Na het studieuurtje werden onze kinderen even naar het dak geroepen voor het uitdelen van de kadootjes. Daar hadden ze lang op gewacht.
Toen werd het ook voor ons tijd om te gaan.
Morgen gaan we terug naar het kindjeshuis. We nemen dan 8 kinderen mee naar Nagarkot. We blijven daar 1 nacht en komen met een mooie wandeling en een bezoek aan Baktapur weer terug.
Later meer daarover.

Dus tot morgen voor een nieuw verhaal

heel veelgroetjes van Miranda en Lieven

• 23 Oktober 2009 - 06:13

Isabelle:

Hey Lieverds,
    Blij te horen dat alles weer vlotjes is verlopen!
    Enjoy your trip.
    Dikke kussen,
    Isabelle

• 23 Oktober 2009 - 06:33

Eline:

Hey Anneliese en Rudi

Blij te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Toch een hele afstand he.
    Hier gaat alles zijn gangetje. Heb alles onder controle. (al drie dagen...) hihi.
    Operatie charme is sinds gisteren van start gegaan. ik had het verwacht maar ZO SNEL??? Christian schrok er ook van. Vanavond gaan we naar de Proms. Heb ni veel zin, maar als we daar zijn zal dat allemaal wel meevallen. Veel plezier nog en ik tel al af zene. xxx Eline

• 23 Oktober 2009 - 06:34

Nadia:

amuseer jullie en geef ze allemaal een dikke knuffel

• 23 Oktober 2009 - 13:13

Anne :

Lieve Miranda en Lieven,
    Super om weer jullie avonturen te kunnen volgen! We vertrekken zelf volgende week voor 3,5 week naar New Zealand maar gaan proberen jullie te blijven volgen! Geniet er van en tot mails,
    Liefs Anne en Jelmer

• 23 Oktober 2009 - 13:45

Miranda En Lieven:

dag schattebouten. nou dat is wat met die lijken een hele ceremonie daar En fijn dat de kinderen blij zijn met de cadeautjes tot mails. kusjes mama loes

• 23 Oktober 2009 - 15:39

Eddy & Diane:

Hey , verwen die kindjes maar goed daar ze verdienen het !!!

• 23 Oktober 2009 - 16:43

Agi Schreiner:

Ik ben blij dat jullie veilig aangekomen zijn! Een keer overstappen (zonder Heathrow) maakte de lange reis een beetje korter...Dikke knuffel, Agi

• 23 Oktober 2009 - 17:49

Annick En Johan:

Hey Sim, Dirk en alle anderen, jullie zijn pas daar en al zoveel gezien! Ongelooflijk, voor jullie waarschijnlijk een hele ervaring! Wij kijken uit naar de volgende verhalen!!
    Geniet ervan! Groeten uit Wijnegem

• 23 Oktober 2009 - 18:03

Jan En Janine:

Hallo allemaal, dag Piep en Sim, alles ok daar lees ik in het verslagje.
    Hier ook alles in orde, zal de groetjes doen aan "de kids".Tot een volgend berichtje en groetjes aan de ganse groep.

• 23 Oktober 2009 - 20:46

Monique:

Hallo allemaal!
    Ooooh wat ben ik jaloers op jullie! De reiskriebels borrelen door mijn aderen van dit soort verhalen. Geniet van jullie reis! Ik blijf jullie volgen.
    Groeten en liefs,
    Monique

• 26 Oktober 2009 - 19:17

Emile En Odette:

Hallo,
    't Ziet er daar al heel gezellig uit zoals wij kunnen lezen. Plezant dat wij dat kunnen volgen en er ook een beetje van kunnen proeven. Wij zijn goed en wel terug thuis.
    Dikke kus aan mijn zus SIM en PIEP