King of the road II - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van L & M - WaarBenJij.nu King of the road II - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van L & M - WaarBenJij.nu

King of the road II

Door: Lieven

Blijf op de hoogte en volg L & M

08 November 2015 | Thailand, Chiang Mai

Ik moest van Miranda deel twee schrijven dus daar gaan we.
Eten en drinken: Dingen die me totaal niet boeien, maar ik ga toch wat schrijven. :-)
Een mens is nu eenmaal een gewoontebeest en keert terug naar de plaats die hij goed vind.  Bij ons... John's place. Zitten we nu, goeie wifi, hoegaarden, en fijne ambiance,  goe voor een pint.  .Love kitchen, gaan we sevens eten, staat in de top 10 van TripAdvisor.  Zijn we van de week ook gegeten, curry in een cocosnoot. Lekker. Und jawoel meine beste freunden, der biergarten! Goe voor een pintje en lekker thais eten. Irish pub, gezellige tuin... Maar onze favoriet is Dash place, een mooie locatie in een afgelegen steegje, gerund door Dash, een Thai die perfect engels, chinees, spaans en uiteraard thais praat, eigenlijk wordt het gerund door zijn moeder, die de tientallen jonge personeelsleden met ijzeren hand instructies geeft. Maar je ziet gewoon dat ze een gouden hart heeft, ze zei ons 'Dash is my son, but these are all my children.' Het eten is er voortreffelijk, de bediening uiterst vriendelijk. Aandoenlijk lief zelf. :-).  Miranda en ik eten uitsluitend Thais, het is super lekker, we krijgen er niet genoeg van. Ik heb een keer een hamburger gegeten, bij irish pub, maar heeft heel de namiddag op mijn maag gelegen. Verder nergens last van gehad, en dat wil wat zeggen voor mij.
Maar back to the road...Vandaag onze laatste dag in Chang Mai, laatste dag met deze motor, we hebben een mooie route uitgestippeld. Het was weer een mooie dag, op tijd vertrokken richting bergen, grote tocht gemaakt, op tijd terug, gaan lunchen bij Dash  :-),  motor ingeleverd, en wat gaan chillen aant zwembad van t hotel. Vanavond eten we bij Love kitchen. Morgen worden we opgepikt door een "van" en die brengt ons naar Pai. Daar zijn we 5 dagen. T weer zou wat minder worden... We zien wel.
Sluuu schatjes, de volgende is voor Miranda.
Oh ja, jullie vragen om foto's,  maar dat gaat ni via deze site, ik smijt er misschien wel een paar op FB.

• 08 November 2015 - 15:03

Eddy:

Stop met restaurantverhaaltjes - ik krijg honger ! xxx

• 08 November 2015 - 15:40

Nadine:

hey hey , zeg lieven hebt da goe gedaan dat verslagje schrijven.
    en ja een mens is een gewoonte beest , keert altijd terug waar het goed is van eten en drinken.
    zo'n een hoegaarden lust ik ook wel en de rosé ook jammie, lekker lekker .
    de hongerige moeten nu éénmaal gespijst worden en de dorstige gelaaft .
    na al die kilometers in de benen en de motor trip op tijd en stond wat rust en verpozen aan een zwembad is puur genieten .
    hier thuis mogen we ook ni klagen ,uitzonderlijk hoge temperaturen tot 20 graden yes yes van mooi herfstweer gesproken , das nagenieten he .
    alléé tot de volgende dan weer , doei

• 09 November 2015 - 10:15

Karin:

Der Biergarten zou mijne favoriet zijn!
    Nog veel reis- en eet- en drinkplezier!

• 09 November 2015 - 11:42

Loes:

Fijn dat jullie zo genieten, veel groetjes ook van papa.

• 09 November 2015 - 13:03

Alison:

leuk verslag!
    plezant om te lezen.
    Thais, njammie. Wij wilden deze week ook wat thais maar helaas de Chef Khem was gesloten...
    blijven schrijven, ik blijf graag lezen.

• 10 November 2015 - 12:51

Yolanda:

Dit is keitof lezen!!!! Ik merk dat jullie je goed amuseren, zeker op een motor:)! Vele groetjes!!!