King of the road - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van L & M - WaarBenJij.nu King of the road - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van L & M - WaarBenJij.nu

King of the road

Door: Lieven

Blijf op de hoogte en volg L & M

07 November 2015 | Thailand, Chiang Mai

In Thailand is geen gelijkvloers. Iedereen leeft hier op t eerste. Tenminste volgens de liften. Dus als je hotelkamer op t 3de is druk je op 4. Maar dat ter zijde. :-)
Chang Mai, ondanks alles wat ze schrijven. ' Rustig en gezellig',  ervaren wij het als druk, extreem lawaaierig,  ja zelf ongezellig. Tuktuk met grote uitlaten en open taxi razen er door de straten. Samen met honderde scooters en locals.  Moeilijk om een rustig terrasje te vinden. Echt fijne bars en restaurants zijn beperkt, de meeste zijn dubieuze bars. Verschrikkelijk drukke night market en day market met niks als nep prul... Neen we vinden Chang Mai niet leuk. Geef ons maar de binnensteegjes van Bangkok. Maar dat is ons gedacht. Ik ben er van overtuigd dat velen onze mening niet delen.
De omgeving rond Chang Mai daarentegen! .....We huren dus een motor. ( 250 crosser voor mij, en een uit de kluiten gewassen scooter 175cc voor Miranda). Daarmee rijden we alle bergen rond Shang Mai op en af. We kochten een speciale motor map waar routes uitgestippeld zijn. De bergen zijn prachtig. De wegen zijn goed geasfalteerd.  We rijden zo'n 100 km per dag. Stoppen af en toe aan een view pont, een tempel of een botanic garden met honderden orchideeën. Op deze wegen is weinig verkeer, de ene bocht na de andere, omhoog omlaag. Net Oostenrijk of zwitserland, maar dan rijstvelden ipv koeieweide,  bananenbomen en regenwoud ipv dennenbossen,  35º ipv 15ºC. Lange broek, goei schoeisel en een Tshirt. Vrijheid ten top. Tot aan de maan en terug. Niet scheuren, 50 km/U haal je zelden.  Gewoon cruisen.  Genieten van de natuur, de kleurrijke bloemen langs de kant, de geuren, de zon die brand op je armen. Daarvoor doen we het. Dit is vakantie ten top. Puur genieten.
Eenmaal uit de bergen kom je in het drukke verkeer van de stad terecht. Wie Thailand kent kent dit verkeer, en de verkeersregels...Die zijn er zo goed als niet. Je rijd links en je eist je plek op in t verkeer. Dat lukt verbazend snel. Je wring je tussen de autos en de brommers en niemand kijkt kwaad, ze gaan een beetje opzij zodat je erbij kan. Je valt bijna van je sus van de warmte en uitlaatgassen en van te kijken in 26 richingen maar toch is het fun. Kicken! Staat er er eentje geparkeerd op de t eerste rijvak van een 3 vaksbaan, waar ierdereen 60 rijd? Geen probleem, we maken ons met zn allen wat smaller, gaan wat dichter tegen elkaar rijden. Zo kan iedereen er langs! Toch? Aan de zeldzame verkeerslichten wringen we ons door de file tot helemaal vooraan het verkeerslicht. Daar staan we dan met tientallen scooters, brommers, motos bij elkaar. Bij groen scheuren we allemaal tegelijk weg, ik kijk even opzij en zie Miranda op haar scooter mee wegscheuren, met, net als ik, een big smile on here face! Wij zijn echt the king of the road!!!!
Morgen huren we nog een dag bij. Kaniwachte.
Overmorgen naar Pai, ik denk dat we daar een motor gaan huren.
Lieven. Baajdeweej Ali, natuulijk ligt gij in de bovenste schuif. Allee tweede bovenste.

• 08 November 2015 - 09:27

Eddy:

Ga je in België een Harley kopen ? Niet overmoedig worden, voorzichtig zijn ! xxx

• 09 November 2015 - 13:10

Alison:

ik lees heel dat verslag en ik geniet ervan:-)
    ik denk: oo zalig, zo scheuren op een scooter (en Lieven op zijn moto). Ik zie Miranda daar al vollenbak aan het licht gas geven haha!!!
    En dan op het einde van het verslag lees ik dat van mijn schuif!! Plezant.
    Want als ge hier zo zit op een maandagmiddag , zonder Lieven aan het bureau naast mij, ja dan is dat fijn om te horen!!
    Allee King and Queen of the Thai Roads, goe scheuren, goe eten , goe zwemmen, zonnen, luieren, dingen bezichtigen.
    xxx

• 10 November 2015 - 17:03

Leen:

haha, zalig om te lezen allemaal!
    net of wij ook een heel klein beetje mee op reis mogen met jullie :-)
    Seg, ook ne Mochito op mijn gezondheid drinken ginder he! Ni alleen op Ali ze.

zwaaizwaai! Leen

• 12 November 2015 - 13:45

Alison:

haha Leen:-)
    Wij willen ook mojito's he!!