Pai en zijn toeristen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van L & M - WaarBenJij.nu Pai en zijn toeristen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van L & M - WaarBenJij.nu

Pai en zijn toeristen

Blijf op de hoogte en volg L & M

12 November 2015 | Thailand, Chiang Mai

Tis weer aan mij, maar ik heb eigelijk ni veel te schrijven, ni veel uitgespookt vandaag. Dus geef ik wat randinformatie.
De wandeling van gisteren is niet in onze koude kleren gaan zitten. Spier en rugpijn. Ja seg, ben ook geen 25 meer hé. De weersvoorspelling gaf regen in de namiddag, dus vandaag Donderdag-rustdag. Heel de voormiddag aan t zwembad doorgebracht met een boek en een level of 4 candy crush. Ik ben kei-verbrand.
S middags gaan lunchen op een terrasje in t dorp. En dan doen we wat de meeste mensen doen - Jaja, geef maar toe, iedereen doet het. - We zoeken ons een tafeltje aan de straatkant, gaan naast elkaar zitten en dan.... Mensen kijken!!!! Zalig hé? Zeker hier, een kleurrijk allegaartje. Letterlijk en figuurlijk. Ik heb ze opgedeeld in groepjes. 
1" DE CHINEZEN" Neen geen Japanners.  Echt Chinezen.  De meisjes in hun witte zijde of kante korte kleedjes, met hello kitty rugzakjes. Spierwitte velletjes. Ze lopen tegen elke paal die ze tegenkomen want ze zijn zo in hun smartphones verdiept dat ze niks zien. De jongens ook maar met selfie sticks. Want ze moeten mee op elke foto staan, steeds het "V" - teken makend. Schattige bende die chinezen. Verschil met de Japanners? Ze reizen per koppel of enkele vrienden, niet in busgroepen vol.
2 " DE BACKPACKERS" Mijn favorieten groep. Waaj? Awel: De backpackers is de grootste groep.  Het zijn jonge twintigers die low budget reizen, ze komen uit Europa, Amerika, Canada en opvallend veel uit Israël. De meeste doen Laos- Cambodja- Noord Thailand.  De meisjes dragen kortje broekjes en topjes, vele vinden het de moeite niet om een BH te dragen, maar wie ben ik om daar moeilijk over te doen. De jongens hebben lange haren, dreadlocks,  ofzo, velen zijn verkleed als tuinkabouter, daarmee bedoel ik de lange baard die ze hebben. Ik vind het echt geen zicht, zo'n jonge westerse jongen met een baard tot aan zijn borst. Maar bon. Vele kennen mekaar door elkaar steeds weer te kruisen op hun reis. Het is aandoenlijk om te zien hoe ze met elkaar omgaan. Dan ben ik een beetje jaloers dat ik dit niet gedaan heb in mijn jonge jaren.
3 " DE HIPPIES" Bijna allemaal mannen, met een grijze baard,  lange grijze haren, min 10 jaar ouder dan ons, hippie kledij die hier op elke hoek van de straat verkrijgbaar is. Het zijn de backpackers van t eerste uur die hier blijven plakken zijn, al dan niet aan een thaise schone, maar nu niet meer zo schoon... Ze baten een bar uit of  low budget lodges voor de nieuwe generatie backpackers.
4 "GELUKZOEKERS"  Ze zijn allemaal mannelijk. Hebben mijn leeftijd of ouder, hebben zeker 20 kg méér overgewicht dan ik, zijn onverzorgd, en zweten overvloedig. De sporen van hun vechtscheiding staat in hun ogen af te lezen. Hun Doel? Hier zoeken wat ze thuis niet meer vinden. Zielige bende. Geef mij de backpackers maar. :-)
Ten slotte een paar weetjes. Thais food is zalig! Echt waar!
Reisbureaus en groepsreizen zijn overbodig. De App van tripadvisor en booking.com op je smartphone is voldoende,  meer hoef je niet. Sluuuuuu. Morgen huren we een scooter voor een rondrit, en overmorgen met de kotsbus terug naar chang mai. Tot de volgende.
X Lieven

  • 12 November 2015 - 17:07

    Isabelle:

    Hey Lieven,

    Zalig om jouw interpretatie van mensjes kijken hier te mogen lezen, echt geweldig!
    Nog niet gedacht om een boek te schrijven??? Ik koop het in ieder geval!

    Kus,
    Isabelle

  • 12 November 2015 - 18:29

    Loes:

    Gezellig mensen kijken, zoveel verschillende, ik kijk al uit naar de foto"s.
    Veel plezier morgen als jullie gaan rondtoeren!! En hopelijk geen regen!!
    Dikke kussen!!

  • 13 November 2015 - 07:42

    Nadine :

    tof om te volgen

  • 13 November 2015 - 12:46

    Linda Wouters:

    Hey daar, ik kan er in komen dat jullie de backpackers het fijnste vinden. Het eten is er idd zalig, en kan je ook op elke hoek van de straat (bij manier van spreken) kopen zonder gevaar op toerista te krijgen.
    Geniet er nog maar van !!

  • 13 November 2015 - 14:55

    Karin Huysmans:

    Gelukkig was mijn dochter een backpacker MET bh en mijn schoonzoon zijn baard kwam nog (net) niet tot op zijn buik! :)
    Maar die groep moet ongetwijfeld de tofste zijn!
    Nog veel plezier en niet meer verbranden hé! Da's nie gezond!

  • 15 November 2015 - 09:02

    Eddy:

    Als ik het zo lees, zou ik mij daar helemaal thuis voelen. Als overjaarse hippie of als tuinkabouter, moeilijk kiezen !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

L & M

Actief sinds 07 Juli 2008
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 138418

Voorgaande reizen:

06 September 2020 - 13 September 2020

nog eens wandelen in Oostenrijk met mijn papa

07 September 2019 - 14 September 2019

Kitzbüheler Alpen

14 Juni 2019 - 04 Juli 2019

Kilimanjaro, Serengeti, Ngorongoro, Zanzibar

14 November 2018 - 08 December 2018

Nepal en Vietnam

07 September 2018 - 15 September 2018

Terug naar Hintertux

17 April 2017 - 17 April 2017

Wandelen in Ramsau Oostenrijk

03 September 2016 - 10 September 2016

Wandelvakantie in Pitztal Oostenrijk

30 Oktober 2015 - 30 November 2015

Thailand

14 Juni 2014 - 21 Juni 2014

wandelvakantie in zillertal in Oostenrijk

31 Oktober 2013 - 28 November 2013

Bali

20 Oktober 2009 - 20 November 2009

Nepal

07 September 2008 - 29 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: