Nog een ritje - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van L & M - WaarBenJij.nu Nog een ritje - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van L & M - WaarBenJij.nu

Nog een ritje

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg L & M

14 November 2015 | Thailand, Chiang Mai

Hoi, nog eens aan mij.
Gisteren lekker gechilled . Vandaag konden we het niet weerstaan. Toch nog maar eens een brommer gehuurd. Nee, over een motor konden we niet spreken. Het leek wel een oude grasmaaier. Maar ja, we wilden toch weg.De natuur rondom Pai is heel mooi. Dat hadden we al door met onze wandeling. Maar als  je op zo'n brommer wat verder weg kan dan zie je nog meer mooie natuur. Bergen, volop begroeid met geurende bomen en terrassen waar ze van alles op laten groeien, niet alleen rijst.
Dorpjes die heel rustig op onze weg liggen. Geen armoe toestanden, geen bedelaars, geen mama's met kindjes die je aanklampen.De route was op voorhand wel een beetje vastgelegd, we kregen een kaart mee dus hebben we de 2 routes die er op stonden gevolgd.Maar als je af en toe een beetje van de route afwijkt dan zie je prachtige dingen.Gelukkig hebben we dat ook gedaan want we toeristische bezienswaardigheden onderweg is niet altijd even mooi en gezellig.Als je naar een hotspring wilt en je moet dan 300 bath betalen wanneer een Thai er maar 40 moet betalen, ja dan hebben ze daar niet graag toeristen denk ik dan.We zijn de bergen rondgereden tot we bij een afsluiting kwamen, nationaal park? Legerbasis? Geen idee maar we zijn maar teruggedraaid.Om een uur of 2 de grasmaaier ingeleverd met een zere kont en gaan eten.
Het weer bleef mooi en we zijn nog een zwemmetje gaan doen. Lieven is wat uit de zon gebleven want die is verbrand tijdens de chilldag gisteren.
's Avonds heb ik Lieven een uurtje alleen gelaten. Ik ben een Spa zaak binnengelopen en heb mijn nagels mooi laten lakken. Bijna voor niets.We hebben daarna in een piepklein restaurantje Thais gegeten waar de kokkin in het restaurant aan het koken was. Spotgoedkoop!
Vandaag zijn we uit Pai vertrokken met de kotsbus terug naar Chiang Mai.  We blijven hier morgen nog en maandag gaan we verder naar Sukhothai. Morgen nog een ticketje kopen bij het busstation, nog wat kruiden op de kop tikken en wat souvenirs verzamelen. Morgen is toch een beetje een verloren dag dus doen we maar wat we niet graag doen en toch moet gebeuren: shoppen!
Vanavond nog lekker bij Dash gaan eten en een wijntje drinken.
Gelukkig kunnen we de krant downloaden want in Parijs is er weer iets verschrikkelijks gebeurd. We volgen dit via internet en de krant.Vreselijk zeg. Tot de volgende weer en dan is mijn Lievetje weer aan de beurt.

• 15 November 2015 - 21:00

Nadine Herreman:

hey hey , er lijkt wel geen einde aan te komen aan al dat moois , dat zal wel een wereld van verschil zijn met ons belgié landje hier . jullie zijn ondertussen al twee volleerde motorrijders geworden . het is telkens fijn weer een nieuw verslagje te lezen . neem maar veel foto's dan kunnen we ook een beeld plakken bij de verslagen . tot de volgende dan weer , op naar een nieuw avontuur . grtjes dien

• 16 November 2015 - 13:06

Alison:

superleuk om jullie verslagen te lezen.
    telkens weer denk ik: wat een fantastische reis. Mooie dingen zien, rondreizen, lekker eten, chillen.

• 16 November 2015 - 13:38

Monique UZA:

Hallo Miranda en Lieven
    Jullie hebben wel het land uit zeg, zo vrij als een vogeltje. Ik veronderstel dat heel Thailand wel mooi van natuur is, niet ? Geniet er verder nog van en probeer eens wat deftig vervoer te regelen :-) zodat je er nadien niet moet onder lijden.

• 17 November 2015 - 11:13

Karin:

Geniet er nog van! Voor je het weet is het "back to reality"!