Suko - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van L & M - WaarBenJij.nu Suko - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van L & M - WaarBenJij.nu

Suko

Door: Lieven

Blijf op de hoogte en volg L & M

17 November 2015 | Thailand, Sukhothai

Conversatie tussen Miranda en mij enkele dagen terug...:
Ikke; Dus we vertrekken over enkele dagen naar Chang Rai?
Miranda; Sukhothai!...
Sukho-wie?
Sukhothai!
Ni naar Chang Rai?
Neen schatteke...Sukhothai!
Gho, nu dacht ik dat wij naar Chang Rai gingen...
Neen Sukhothai lieverd.
Straf... hoe kom ik daarbij?
Da weet ik ni schat. Ge let ni op zeker?
Zal wel ni he, ik ben ook zo ne sufkop. En wat is er te zien in Sukho-dinges? Sukhothai.
Just Sukodinges.
Awel Sukhothai is een van de oudste koningsteden van Thailand.  De eeuwen oude tempels en opgravingen zijn unesco erfgoed. En er liggen veel nationale natuurparken rond.
Aaah interessant.  Kunnen we dat te voet doen?
Neen schat.
Moeten we dan ne motor huren?
Ja schat!
Yes!!!!!!
Dus wij een busticket gekocht naar Sukhothai.  6 uur met een airco bus. Vanmorgen vertrokken.  Buiten 35º in de aircobus -20º C allee zo voelde het toch. (Jammer dat de twee Duitse backpacker- mädchens zonder BH enkele rijen achter ons zaten, maar dat ter zijde) Onderweg de nieuwste mission impossible gezien... Nee ni in de bus. Op onze tablet.
In de late namiddag aangekomen. Ingecheckt in ons hotel, een zalig mooi en rustig resort. Savonds iets gaan eten dat het vermelden niet waard is. Morgen begint deel 3 van onze reis. Ben benieuwd.

Vanmorgen beetje uitgeslapen en ontbeten. Dan opweg naar centrum old suko. (Vanaf nu noem ik Sukhothai gewoon 'suko'...ja seg, t is voor mij ook ni allemaal gemakkelijk zé!) Voor t huren van een motor... Geen motor dus, alleen fietsen en scooters. Nu is suko plat, zo plat als Holland met uitzondering van de Beekse Bergen. ;-). Dus is een scooter ok! Voor 5 € per dag kunt ge ni sukkelen. En twee scooters voor 4 dagen? You make special price yaaaaaa? Ja seg, ze klappen hier zo...leef je maar een beetje in. Ok. I give you full tank yaaaa? Ok!
Ondertussen liep het zweet van ons gezicht... yeeses wat is het hier warm! Eenmaal gemotoriseerd,  wij op weg. Het hystorische park van Suko in. Dit buiten de oude stadsmuren. Het zijn de resten,  ruines en opgravingen van Wats. (Een wat is een groep van tempels beelden schijnen enz, een boeddhistisch klooster dus) uit de 13de eeuw, toen het eerste koninkrijk van Siam. Je rijd er rond in volle natuur, tussen de waters, de rijstvelden, de palmbomen, vredig rustig. Amper toeristen. Kraanvogels vliegen op uit de velden als je passeert. En ddartussen op dit uitgestrekt gebied de ruines.
Ik vind het prachtig.  Zet mss een foto op FB.
Morgen doen we de Wats binnen de stadsmuren. Wel toeristische!  Met bussen vol toeristisch.  Maar ons hotel is vlak bij en we vertrekken vroeg. Morgen meer middeleeuws nieuws....

• 17 November 2015 - 14:25

Leen:

och, het klinkt allemaal gelijk een videospelleke en t is allemaal mooi he.

• 17 November 2015 - 17:28

Herreman Nadine:

hey hey ikke weer , zeg Miranda

• 17 November 2015 - 20:11

Nadine Herreman:

hey hey ,ikke weer , zeg Miranda nog al goe dat jij nog de reisroute wat bijhoud wie weet waar zou je anders belanden. de brommertjes kunnen jullie toch niet missen he . alléé suko hebben jullie nu ook gehad en weer wat onvergetelijk mooi's gezien. ja en het eten kan niet overal zo lekker zijn . doei dien

• 17 November 2015 - 22:06

Loes:

Leuke reisverhalen maar het valt me toch een beetje tegen hoor Lieven, een land zo plat als Nederland en dan laten jullie de fietsen staan!! Ha ha