Kilimanjaro drinken VS Kilimanjaro beklimmen. - Reisverslag uit Zanzibar Island, Tanzania van L & M - WaarBenJij.nu Kilimanjaro drinken VS Kilimanjaro beklimmen. - Reisverslag uit Zanzibar Island, Tanzania van L & M - WaarBenJij.nu

Kilimanjaro drinken VS Kilimanjaro beklimmen.

Door: Lieven

Blijf op de hoogte en volg L & M

30 Juni 2019 | Tanzania, Zanzibar Island

Tanzania heeft eigen bier, onder beheer van eigen brouwerijen wat op zich al bewonderenswaardig is. Originele namen als “Safari” “Serengeti” en “Kilimanjaro”. Kilimanjaro is een lichte lager pils met een frisse afdronk van Citrus, wat onze voorkeur is. “Kili it is”! Maar wat is nu het verschil tussen: Kilimanjaro drinken en Kilimanjaro beklimmen? Ik leg het even uit….
Een Kilimanjaro drinken is; biertje uit de fles, 45 CC, lekker fris, uitdrinken, en misschien een tweede bestellen.
Kilimanjaro beklimmen is; 7 dagen stappen, 5 omhoog, 2 naar beneden, van 1950 m naar 5685 meter en weer terug. Van regenwoud naar woestijnlandschap naar extreme hoogte…
Kilimanjaro beklimmen is; Elk uur opnieuw in stille bewondering staan voor de adembenemende natuur
Kilimanjaro beklimmen is; Voelen hoe dag na dag de temperatuur daalt, tot onder het vriespunt, hoe de wind harder en bijtend waait.
Kilimanjaro beklimmen is; Hoe je in je tent de kou verbijt van in je slaapzak.
Kilimanjaro beklimmen is; Hoe je neus na enkele dagen op die van Dixi Dansecour lijkt
Kilimanjaro beklimmen is; Als één van de negen “crew members” zijn hand spontaan op je knie legt en zegt “Are you OK bro?”
Kilimanjaro beklimmen is; Tijdens de finale klim, en je jezelf 3 maal tegenkomt, ge twee gidsen je tot het uiterste drijven om de top te bereiken. “You are strong! You can do it!”.
Kilimanjaro beklimmen is; de absolute uitputting bereikt te hebben, en toch doorgaat… Als het huilen je dichter staat dan het lachen… Maar onder de drive van je crew blijft doorgaan
Kilimanjaro beklimmen is; De euforie van de top te bereiken, maar je fototoestel afgeeft aan je gids omdat je te moe en emotioneel bent om het zelf foto’s te trekken.
Kilimanjaro beklimmen is; De felicitaties en de (stinkende ) knuffels te ontvangen van je crew als je terug op basiskamp bent
Kilimanjaro beklimmen is; De totale crew in rep en roer zien als je vrouw flauwvalt van vermoeidheid.
Kilimanjaro beklimmen is; Je een beetje Dixi Dansecour voelen….
Een Kilimanjaro drinken is lekker, en ben je zo weer vergeten
Een Kilimanjaro beklimmen, kruipt in je hart, in je ziel. Dat neem je mee voor de rest van je leven.

Oh yes! This is Africa!
Lieven

• 30 Juni 2019 - 14:43

Loes:

Wauw wat een ervaring, hier normaal meer. Om nooit meer te vergeten. We kijken uit naar jullie verhalen en foto's. Groetjes pa en ma

• 30 Juni 2019 - 15:13

Rudi:

Viola dat is wat ik bedoel, als alles bezinkt zie je het pure van de ervaring. Dat is een tattoo die niemand ziet, in je hart en ziel. And it Will never go away

• 30 Juni 2019 - 15:09

Rudi:

• 02 Juli 2019 - 06:48

Alison:

Lachend lees ik je verslag. En ook onder de indruk.