Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van L & M - WaarBenJij.nu Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van L & M - WaarBenJij.nu

Pai

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg L & M

11 November 2015 | Thailand, Chiang Mai

Zo nu mijn beurt weer.
We zijn maandag met een "van" vertrokken naar Pai. Een van is een luxe minibus. We werden opgehaald aan het hotel. Een deel van de bagage is in het hotel gebleven en een deel van de was ook :-) die is dan gedaan als we terugkomen in Chiang Mai. We werden dus met zijn allen in zo'n luxe busje gepropt met onze bagage. Wat opviel was dat aan elke stoel een plastic zakje was geknoopt.We vertrokken over een voor ons bekende weg. We hadden die al een paar maal gereden op de motor.De weg naar Pai was erg mooi. Onderweg de verplichte pauze om te plassen en de lokale middenstand te ondersteunen in de vorm van frisdrank en fruit. Lieven en ik hadden voor de zekerheid een licht ontbijt gegeten en op aanraden van Anja ( een collega van mij die ons goede Thailandraad gegeven heeft) een Touristil op voorhand genomen. Dat bleek na de pauze geen overbodige luxe. De weg naar Pai is mooi maar ongelooflijk bochtig. Zo veel bochten dat je de omgeving bijna niet meer zag. In elke van is het zakje wel eens gebruikt denk ik, toch al zeker in de onze.
Toen we aankwamen was het warm, scheen de zon en konden we te voet naar ons hotel aan het water. Lieven en ik hadden direct een heel ander gevoel dan bij de aankomst in Chiang Mai.  Rustiger, meer leuke terrasjes, barretjes en eettentjes.We hebben dan ook alles afgedropt en zijn een biertje gaan drinken en iets gaan eten. Daarna een verkenning gedaan in Pai.Helemaal droog is het niet gebleven  en zal het de komende dagen ook niet.Na een goede nachtrust en een lekker ontbijt aan het water zijn we een wandeling gaan maken rondom Pai.Onderweg hebben we een trouwe viervoeter opgepikt die we Billy hebben genoemd. Hij heeft ons de hele wandeling vergezeld.Een keer hebben we moeten ingrijpen toen hij wat hanen opjaagde, er een pakte en die voor dood achterliet. Tsja dat is de natuur zeker maarhet was wel schrikken. Het begon te regenen en het was etenstijd dus weer de kroeg in en voor 1, 5 euro een gerecht besteld.Het is ongelooflijk hoe goedkoop het eten hier is. Ik heb met 1 gerecht (gebakken rijst en groenten en kip) genoeg en dat kost dan  70 bath.Ja lekker vegetarisch kan ik hier niet eten want er zit overal tofu in en dat vind ik echt niet lekker.
Maar Martie kan gerust zijn: ze eten hier geen kat of hond want die verzorgen ze hier veel te goed en ze houden er ook echt van.Het regende heel de middag dus hebben we wat gelezen tot het tijd werd voor de aperitief. Ja, het leven in Pai is aangenaam. Het is altijd wel ergens happy hour en dit keer in "the why not" bar. Daar lekker gezeten en gelezen.We zijn in een chique tdnt gaan eten en hebben er goede wijn bij gedronken.Daarna was het tijd voor een filmpje op de tablet.
Vandaag feestdag (ook gefeliciteerd aan Dougie mijn schone broer die op tram 5 stapt). Na een goede nachtrust en een heerlijk ontbijt zijn we vertrokken voor een wandeling naar een waterval. Wat de rest met de brommer deed hebben wij te voet gedaan. Bijna 20 km gewandeld in een hele mooie omgeving. De waterval was de moeite. Na zo'n wandeling zijn we neergeplofd in de Witching well, ook een aanrader van Anja en inderdaad de moeite. Lekkere sandwiches met sla, een zeldzaamheid.We hebben ons afgekoeld in het zwembad. De regen is vandaag weggebleven en we zien er uit als bouwvakkers met lijnen van ons t shirt.Het is echt genieten in Pai. Hopelijk morgen weer zo'n dag. Als het droog blijft zullen we morgen wel een brommer huren (motors zijn hier bijna niet) en wat gaan rondrijden. Ik denk niet dat onze spiertjes morgen nog zo'n wandeling aankunnen.
Dus tot de volgende, die is aan Lieven

• 11 November 2015 - 23:31

Isabelle:

Fijn jullie weer te kunnen volgen... Zalige verhalen... Dikke knuffels voor jullie beiden...
    Xxx

• 24 November 2015 - 23:49

Anja:

Hallo Globbetrotters,
    Leuk dat jullie het naar jullie zin hebben in het prachtige Pai!! Lees met heimwee jullie avontuurtjes hoor.
    Nog veel plezier ginder en tot binnenkort, ben benieuwd naar de live stories en foto's
    Groetjes xx