Alleen op wandeling - Reisverslag uit Bekopaka, Madagascar van L & M - WaarBenJij.nu Alleen op wandeling - Reisverslag uit Bekopaka, Madagascar van L & M - WaarBenJij.nu

Alleen op wandeling

Door: L & M

Blijf op de hoogte en volg L & M

28 September 2024 | Madagascar, Bekopaka

Oh jee oh jee, Lieven is vannacht ziek geworden.

Misselijk, wc bezoeken, geen ontbijt...

Maar hij besloot toch mee te gaan naar de grand tsingy.

We hadden picknick besteld en na het ontbijt zijn we dan op weg gegaan met chauffeur Niri en gids Augustin.

Met Lieven ging het van kwaad erger. De weg er naar toe maakte het niet beter.

We zijn met 3 op weg gegaan maar na een half uur moest hij forfait geven. De gids heeft hem terug gebracht naar de chauffeur en die heeft hem naar het hotel gebracht.

Ik ben dan verder alleen gegaan met de gids. Een groep met kwekkende Brazilianen liep voor ons en verjoeg alle dieren. Maar we hebben sifaka gezien en bruine lemuren. Op een splitsing vroeg de gids welke route we zouden nemen. Ik heb dan voor de zwaardere maar rustige route gekozen. We zijn geen mens tegen gekomen. Maar een geklauter was dat. We hadden klimharnassen aan om ons te zekeren tijdens de klim. Fantastisch... door grotten kruipen op de poep, en het was daar pikkedonker. Eindelijk boven waren daar weer die kwetteraars. We zijn dan in de schaduw blijven zitten totdat zij weg waren.

Maar dat duurde een eind zeg. Eindelijk kon ik genieten van het uitzicht. Maar dat was prachtig. Zoveel miljoen jaar geleden waren deze rotsen boven de zee gekomen en een soort van zure regenbui heeft het zachte gedeelte van de rotsen weggespoeld en wat overbleef waren keiharde rotsen waar groeven inzaten.

Daarna moesten we ons weer zekeren omdat we over een hangbrug van de ene rots naar de andere moesten lopen.

Toen gingen we afdalen voor de lunch. Weer waren die lawaaimakers daar. We zijn dan op een rustig plekje gaan eten. De lunch van Lieven heb ik aan de gids gegeven en we hebben genoten van de rust en het uitzicht.

Na de lunch zijn we voor de Brazilianen uitgelopen. Terug in het bos heb ik nog een lemuur gezien en een hagedis en een speciale vogel die lijkt op een gekleurde fazant.

Het was een prachtige dag en de gids was fantastisch. Hij heeft goed voor mij gezorgd en ik voor hem.

Daarna een bumby ride terug.

In het hotel was Lieven nog altijd ziek.

Hopelijk kan hij morgen mee naar de petit tsingy

Veloma Miranda en Lieven

• 28 September 2024 - 23:28

Daniëlle :

Oei wel erg om ziek te worden op zo een mooie reis, hopelijk is hij snel beter.

• 29 September 2024 - 09:54

Walter Michiels :

Vind het zo erg voor je maatje je had er zo naar uitgekeken, veel beterschap.

• 29 September 2024 - 10:11

Britt:

Oh zo jammer van Lieven! Hopelijk snel beter dat hij terug mee kan genieten! Ik ben benieuwd naar de foto’s! [e-1f929]

• 29 September 2024 - 12:59

Patricia Jaspers:

Hopelijk is Lieven snel opgeknapt en kan hij weer verder om deze mooie reis af te maken[e-1f618]

• 29 September 2024 - 14:06

Jan Jaspers :

Nou ranneke, dat is weer echt iets voor jou. Niet de makkelijkste maar de uitdagende weg. Misschien heeft Lieven wel hetzelfde meegemaakt op zijn hotelkamer, kruipen op de poep in het donker en zo…

Ik wacht weer met spanning op je volgende bericht.

veel plezier zusje [e-1f618][e-1f618][e-1f618]

• 29 September 2024 - 18:39

Vicky Roelandt:

Ooooo, zo jammer dat Lieven ziek is geworden maar hopelijk ondertussen al beter