Jurasic park - Reisverslag uit Ranomafana, Madagascar van L & M - WaarBenJij.nu Jurasic park - Reisverslag uit Ranomafana, Madagascar van L & M - WaarBenJij.nu

Jurasic park

Door: L & M

Blijf op de hoogte en volg L & M

03 Oktober 2024 | Madagascar, Ranomafana

Salami met look.

Dag drie in de auto, naar Ranomafana, op voorand broodjes gekocht in de carrefour voor onze picknick onderweg. Ook deze weg was slecht vol putten, hele stukken asfalt verdwenen. Super vriendelijke mensen maken deze gaten dicht met zand. Ze staan wel met hun polleke open als je passeert.

Hoe dichter bij Ranomafana, hoe bewolkter en kouder het werd. Alles werd groen. We naderde duidelijk het regenwoud. Inchecken in 't hotel (met prachtig uitzicht) en klaarmaken voor de avondwandeling. ”nocturne”. Gewapend met zaklampen en fototoestel op zoek naar nachtlemuren, kikkers en camelions. Het begon te regenen. Maar gezocht en gevonden. Foto's vind je bij deze blog. Daarna terug naar 't hotel voor diner en vroeg naar bed.

Volgende dag vroeg opstaan voor stevige wandeling van 4 uur in t regenwoud met gids en ”spotter”. Op zoek naar Lemuren. 5 soorten in t totaal. Het heeft de hele tijd geregend en er hing een mist, wat het geheel een ”Jurasic park” uiterlijk gaf.

De spotter werd vooruit gestuurd en staat in contact met de gids. Zodra hij iets vind worden we erbij geroepen. Dan ga je van het wandelpad af, recht de jungle in, je wringen tussen bomen en lianen. Diep het woud in! We hebben alle Lemuren gezien maar fotograferen was moeilijk, het was best donker in de jungle, en de lemuren zaten hoog in de bomen, het tegenlicht van de lucht maakte fotografie moeilijk. Gelukkig kon Miranda wat filmpjes maken met de GSM. Vogels spotten zat er niet in vanwege het weer.

Na de middag vertrokken naar onze volgende lokatie; Fianarantsoa (-> zie dat ge uw tong niet verstuikt) Een leuk hotelletje in t middan van de stad, met een heerlijk restaurant...Nog even dit, Madagascar was tot 1960 een Franse colonie, de Franse keuken is hier echt nog aanwezig. Hier kan je dus een entrecote Zebu (Afrikaans rund) bestellen en dan vragen ze nog hoe de cuisson moet zijn! Met een goed glas Merlot bij! T leven is mooi in Madagascar

Tot snel L.

• 04 Oktober 2024 - 01:35

Maaike:

Prachtig prachtig prachtig!!

zalige filmpjes. Lemurs zijn zooooo schattig.

wat een droomreis jongens.

genieten maar van je Franse cuisine en merlot.

[e-1f618][e-1f618][e-1f618][e-1f618]

• 04 Oktober 2024 - 07:59

Britt:

Zo leuk om jullie avonturen mee te volgen! Prachtige reis!

• 04 Oktober 2024 - 08:32

Danielle :

Mooie foto’s precies genomen door nen ervaren natuurfotograaf[e-1f609]

• 04 Oktober 2024 - 08:35

Loes:

Leuke foto's. Wat speciaal om zo door de jungle te gaan en al die diertjes te zien. Wat een avontuur. En toch zeker lekker eten eej jongen. Goeie reis verder nog.

• 08 Oktober 2024 - 04:17

Vicky :