Laatste dagen zijn aangebroken - Reisverslag uit Andasibe, Madagascar van L & M - WaarBenJij.nu Laatste dagen zijn aangebroken - Reisverslag uit Andasibe, Madagascar van L & M - WaarBenJij.nu

Laatste dagen zijn aangebroken

Door: L & M

Blijf op de hoogte en volg L & M

11 Oktober 2024 | Madagascar, Andasibe

Selama selama,

Na de Bakubalodge ( die overigens een beetje tegen viel) zijn we terug op de vlieger gestapt. In Bakubalodge hadden ze gezegd dat we ons geen zorgen moesten maken toen wij vroegen hoe laat we vertrokken naar de luchthaven. We vonden dit zo laat! Maar de chauffeur die ons kwam halen werkte ook op de luchthaven dus het zou snel gaan. Oké daar vertrouwden dan maar op.

Op de vlieghaven stond iedereen letterlijk te roepen in het Malagassi. Wij stonden erbij te kijken als een koe naar een trein. Onze chauffeur had over zijn T-shirt van Bakubalodge een luchthaven fluovestje aangedaan en zijn badge om gehangen. Maar het geroep ging verder. De luchthavenpolitie kwam ook al vragen of we nog doorgingen. Eindelijk hadden onze koffers labels en toen we in het vliegtuig wilden stappen zagen we onze koffers als laatste het bagageruimte binnengaan. Oef...

We werden weer netjes afgehaald en de chauffeur Nzatu zou de laatste dagen bij ons blijven.

Voordat hij ons aan het hotel afzette moesten we eerst een souvenirsmarkt bezoeken. Jongens, als ze ons echt willen klieren dan moeten ze ons bij zo'n markt afzetten. Ten eerste kon Lieven niet naast de winkeltjes lopen want die afdakjes waren te laag. Ten tweede al dat gedoe als er geen prijs op plakt, dan moet je beginnen met onderhandelen. Het liefst gaan wij gewoon naar een winkel waar alles geprijst is (zoals in bv Nepal). Dan koop je wat je nodig hebt of wilt en klaar zonder dat gedoe.

Maar wij waren braaf en hebben in een rotvaart de weg heen en weer gewandeld (gelopen).

De chauffeur was heel verbaast dat wij zo snel terug waren. Dan naar het hotel. Mooi hotel maar op een saaie plaats. Er was buiten dit hotel niks te zien. Maar lekker geluncht en biertje gedronken.

De volgende dag ging het naar Andasibe. Onderweg lekker gegeten met onze chauffeur.

In Mantadialodge aangekomen zat er nog een avondwandeling in een park. Dat was niet zo tof. Niks gezien en de wandeling werd wat afgeraffeld. Maar weeral lekker gegeten en een flesje wijn erbij. De laatste dagen in stijl afsluiten.

Vandaag zijn we naar Analamazaotra park gegaan. Een wandeling van 5 uur door het regenwoud. Heel mooi en het bleef droog op een paar druppels na dus hebben we mooie foto's gemaakt van de Indri Indri, common Brown lemur, de witte sifaka en gouden bamboelemur. We were lucky zoals ze zeggen in Madagaskar. Na de wandeling gegeten in een mooi restaurant Feon’ny ala (zo noemen ze de roep van de Indri Indri). Mooi uitzicht op het regenwoud.

Daarna ging het naar Vakoma Lemur Island. Heel leuk om de lemuren van heel dichtbij te zien. Wat geforceerd, maar mooie foto's kunnen nemen van sifaka diadema, Brown lemur, gouden bamboelemur, vari lemur. Ze sprongen zowat op je schoot.

Daarna naar een krokodillenfarm. Was niet zo spectaculair.

Nu afsluiten in Mantadialodge waar we vanuit onze slaapkamer en de douche uitzicht hebben op het regenwoud.

Morgen richting Antananarivo. Daar slapen we nog 1 nacht en dan richting België waar we maandagochtend landen.

Bedankt voor jullie interesse en de reacties

Voor de laatste keer Veloemi, volgende week zal het weer tot ziens zijn

Miranda en Lieven

• 11 Oktober 2024 - 18:19

Britt:

Geniet van de laatste momentjes daar!!! Ben al benieuwd naar de prachtige foto’s!

• 11 Oktober 2024 - 20:55

Loes:

Mooie reis samen gemaakt. Veel anderen culturen ontmoet

Veel diertjes gezien. Zal blij zijn als we jullie weer zien . Kusjes mama

• 13 Oktober 2024 - 12:18

Danielle :

geniet er nog van en veilige terugreis